Gå til innhold
Arkivverket

[#69963] Oleane Olsdatter, f. 27.03.1871, konf 04.10.1885 i Balke kirke, Østre Toten


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Oleane konfirmeres her i 1885 (nr 19)Permanent sidelenke: LenkeJeg finner ikke dåpen hennes igjen i noen kirkebøker i Østre Toten. Den står jo oppført sammen men konfirmasjonen, men er usikker på om fødested er Bækkelund.Noen som kjenner til henne eller kan hjelpe meg videre?Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Tusen takk! Vet ikke hvor mye dette opphavet er å være stolt over, men opphavet er det jo uansett.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Nei. hun flytter til Båstad i Trøgstad og gifter seg der i 1894. I 1900 bor familien på gården Vinhus i Trøgstad. Har problemer med dig.arkivet i kveld, så jeg får ikke lagt ved noen lenke.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Men foreldrene til Olianna skulle jeg gjerne visst mer om. Lurer på hva slags liv de har levd?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Her er første barnet i ekteskapet,Johan Olaf[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=51&filnamn=dp05281857&gardpostnr=246&personpostnr=2017&merk=2017#ovre>LenkeSå finner jeg det andre barnet i FT, Julie. Det er en annen far, og det står at hun er enke. Men i FT står en F, og det betyr vel fraskilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Johanne Marie er min tipp-tipp-oldemor, gjennom sønnen Johan Olaf (Martinsen) Slettum. Jeg skrev en artikkelserie, med utgangspunkt i et gammelt manuskript av lærer Martin Kubberud, om deler av hennes slekt i Vestoppland Slektshistorielags Tidsskrift nr. 3/4-2001, og 1 og 2-2002 (Martin Kubberuds morsslekt).Johanne Marie var født 12.11.1835 på Kolbjørnrudeie i Nordlia, Ø. Toten, men bodde store deler av livet på plassen Bækkelund i Østlia, Ø. Toten. Hun var datter av Jakob Evensen (Bækkelund) og Oline Johannesdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Her har jeg fått mye god hjelp. Tusen takk. Hvordan gikk man egentlig fram for å bli skilt den gangen? Og ble det registrert i kirkebøkene? Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.