Gå til innhold
Arkivverket

[#69967] Monsaas i Romsdal


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

HeiMali Jensdatter f. 1835 av foreldre Jens Jensen og Mari Justesdatter,blir gift i Trondheim. Noen som har opplysninger om foreldrene Jens og Mari?Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Fra boka 'Raumadalsfolket', Monsaas 1, s 223. Mari Justsdtr Monsaas f 18-11-1801, g 25-11-1823 i Grytten kirke med ungk. Jens Jensen Grøvdal. Etterslekt Grøvdal 1, 3b. Maris far er Just Mortensen f 1764,g 18-5-1796 i huset med kongelig bevilling med slektning Mali Jørgensdtr Bakke. Hennes stamtavle Fladmark 1,7a.Hvis du har anledning, bør du låne denne boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jens er f 1794.Jens og Mari har 5 barn.Eli 15-2-1824Brith 2-10-1826Jens 14-6-1829Just 7-1-1832Mali 8-1-1835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei BjørgDette var enestående. Kan du kontakte meg på min e-mail adr.: svedvard@online.noSvein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jens er sønn av Jens Hansen Grøvdal f 1763,g i Heen kirke med Eli Aslaksdtr Tokle i 1761. Hennes stamtavle Tokle II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads Langnes

Til innlegg 5. Boka 'Raumadalsfolket' finn de digitalt tilgjengeleg på nettsida til Romsdal Sogelag: www.romsdal-sogelag.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

HeiSøk på Monsaas på internett, flere treff der, her er ett! Lenke.Vet du om din Monsaasslekt har bodd i Finnmark, har en del stoff om en fam Monsaas som bodde på Finnes, Ingøy i Måsøy kommune? På slutten av 1800. Kan sende deg det jeg har dersom du er interessert!Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Mali har aner fra presteslekta på Dalset. Siden hun er åttemenning av min oldefar har jeg henne i basen og svært mange av hennes aner laaangt tilbake i tid. Hvis du opplyser om din epostadr. skal jeg sende deg en RTF-fil med hennes aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

HeiKjempebra. Hun er nemlig en av anene til mitt barnebarn.Her er e-mailadr.:svedvard@online.noMVHSvein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Til VigdisNei jeg tror ikke det. Har nettopp begynt å forske på denne slekten, men er selvsagt interessert i all mulig hjelp.MVH Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

HeiHer er link til FT 1900. Da var fam. Monsaas, som reiste til Finnmark bosatt i Kristiansund. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f01503&gardpostnr=1706&personpostnr=7756&merk=7756#ovre>LenkeDet står: 'I 1901 ble Finnesbruket solgt til skipper A.Monsaas. Han døde i de etterfølgende år og kona Marie overtok drifta. Fru Monsaas leide hjelp til de mange gjøremålene. Hun fikk også bygget bedehus som dessuten ble benyttet til kaffesalg til fiskerne. osv'Lurer på om det kan være 'din' familie dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.