Gå til innhold
Arkivverket

[#69972] Rasmus Larsen, Lier


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Håper noen kan hjelpe meg med foreldrene til Rasmus Larsen,Klemetsdal,LierHan gifter seg 25.10.1819 med Berte Ingebretsen f. 22.9-1796,døpt 2.10-1796, Hårberg Han skal da være 33 år?takknemlig for hjelp.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Nå kan det hende jeg forvirrer dere, men noen av mine forfedre Asle Nilsen Holto fra Ål f. 1754 g. m. Gro Eiriksdatter Halleset f. 1766. Denne familien bodde på Klemetsdal i Lier 1801-1812 men kom så tilbake til Ål. Jeg vet ikke hvorfor de var der eller om det er noen forbindelse til de du spør ette men navnene Engebret, Embrik og Rasmus kan godt stamme fra Ål. Olav Åge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Astrid!Tusen takk for hjelpen:-)Jeg kan heller ikke finne noen andre i Lier,som kan passe inn. Det eneste jeg er usikker på er alderen. Rasmus var 33 år da de giftet seg,men det kan jo være feil.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, enig mht. alderen hans, som også stemmer bra med oppgitt alder da han døde, altså født i 1786, men all erfaring har lært meg at en differanse på 2-4 år begge veier er fullt mulig, så jeg ville ikke avskrive Rasmus, født i 1783, var jeg deg. Kanskje Maya eller andre i Slektsforskningsgruppa til Lier Historielag kan hjelpe deg videre. Håper du finner ut av det,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.