Gå til innhold
Arkivverket

[#69990] Aner til Inger Bergitte Henriksen f 1851 Klubelv, Skjervøy,Troms


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Aner til Inger Bergitte Henriksen født 1851 Klubelv i Skjervøy Troms. Jeg kommer med det jeg vet. Hun ble gift 30 sept 1915 med John Petter Marinius Larsen født 1 mar 1887 Middagsnes i Balsfjord Troms.Det jeg mangler er data på når Inger og John gikk bort.Det er slik at jeg mener at Inger Bergitte sine aner er disse som jeg nå skriver: Foreldre: Henrik Jonathansen f 1855 født i Loppa død ? Ragnhild Mathisdatter f 1862 Hukø i Skjervøy død ?Besteforeldre til Inger Jonas Salomonsen (mangler data) Marit Mathisdatter (mangler data)Det har også vært greit om det finnes data på Ragnhild Mathisdatter sine aner?Kan noen sjekke opp om dette stemmer og at jeg evt kan få de dataene jeg trenger. Jeg vil tro at Hukø = Haukøy i Skjervøy? Er det noen som kan hjelpe meg med dette og evt tyde de kirkebøker som disse personer evt finnes i. Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Giftermålet i Skjervøy i 1882 mellom Henrik Martin og Ragnhild. Fødselsårene der er hhv. 1855/54 og 1856. Det står at Henrik Martin er født i Loppa og konfirmert der i 1875 - LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Tror dette kan være konfirmasjonen til Henrik Martin Jonathansen i Loppa i 1875 - Finnmark fylke, Loppa i Loppa, Ministerialbok nr. 5 (1869-1878), Konfirmerte 1875, side 111. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6775&idx_id=6775&idx_listetype=kf&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg vil da gå ut fra at Henrik Jonathansen er født i 1855 og ikke i 1863.Når det står slik på dødsdato. Da gjeder det å finne resten da? Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Rolf!Hvor kommer Jonas Salomonsen og Marith Mathisdatter inn? Hvis det er rett Henrik Martin vi har funnet, så het foreldrene hans Jonathan Johnsen og Marthe Cathrine Eriksdatter. Foreldrene til Henrik Martins kone heter Mathis Mathisen og Karen Marie Nilsdatter (innlegg 9).Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

det går vel kanskje litt fort her nå. Det er slik at jeg har en Jonas Salomonsen og Marit Mathisdatter. Jeg tror du har rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Se innlegg 10, innlegg 11 og innlegg 14: Jonathan Johnsen og Marthe Cathrine Eriksdatter er foreldrene til Henrik Martin Jonathansen, født 1855.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jonas Salomonsen og Marit Mathisen hadde i alle fall disse barna:Marit – 1841 [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=v&RR=26028>LenkeInger Maria LenkeMarit, 1847 LenkeMikkel, 1863 LenkeHenrik, 1865 LenkeMen her kan det være flere barn, for det er et opphold fra 1847 til 1863, og jeg har funnet fire barn til i Family Search:Nils, 1849 LenkeBereth Martha, 1850 LenkeElen, 1853 LenkeKaren, 1856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jonas Salomonsen og kona i 1875 - her er Henrik, f. 1865, med. Mulig det er Henrik som har blitt til Hans?? i 1865 (se innlegg 21) LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.