Gå til innhold
Arkivverket

[#69992] Bolstad 1864, hvem var faren til Marta Olsdatter ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Hei22 august 1864 døpes Marta Olsdatter i Luster, Sogn og Fjordane [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070305670197.jpg>Lenke (nr.100)Hun er uægte barn av Anna Ellevsdatter og Ole Johannessen Houge. De giftet seg ikke.Problemet er at den eneste Ole Johannessen som er ungkar med bosted Houge i 1865 kun er 15 år og det blir vel litt drøyt? LenkeEn annen kandidat finner jeg på Bolstad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Ikke så mye til hjelp, men ved konfirmasjonen står faren som Ole Johannesen Bolstad Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 10 (1871-1886), Konfirmerte 1879, side 283. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

I bygdeboki for Luster, band I (1984) identifiserte eg barnefaren som Ole Johannesson Hauge (1841-1919), husmann i Bolstadmoen under Bolstad i Luster.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei igjenDet har dukket opp et nytt spørsmål:Hvordan tolker man innskriften ved konfirmasjonen til Ole Johannessen ??Nr. 29: LenkeSer veldig rotete ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det ser for meg ut som om presten har forvekslet to forskjellige Ole Johannesen. Den du lenker til er sønn av Johannes Sølfestsen og Anna Olsdatter. Det ser vi av fødselsdatoen, og og overstrykningen av 'feil' foreldre viser vel at presten har oppdaget feilføringen.Her er konfirmasjonen til Ole Johannesen Hauge, med 'riktige' foreldre.Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 7 (1849-1859), Konfirmerte 1859, side 141.Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.