Gå til innhold
Arkivverket

[#69994] Arnø/Arneng


Gjest Freddy William Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torodd Kinn

Eg veit ikkje om dette er far og son.Arnøya er ei stor øy i Skjervøy.Arneng er ein gard i Oksfjorden i Nordreisa, som før var del av Skjervøy.Elvenes ligg litt lenger inne i Oksfjorden.Kågbukta ligg på øya Kågen i Skjervøy, i luftlinje mellom Arnøy og Arneng.Du kan finne alle stadene ved å søkje i Norgesglasset: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Ole Arnes far het Arne Anders Olsen og bodde på Elven på Arnøya. Her er familien ved FT-1875: LenkeDe bodde altså på Elven (ikke Elvenes) på Arnøya, hvilket var en gård ca 4 km øst for Arnøyhamn (visstnok ubebodd i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freddy William Paulsen

Hei Odd Villy Ovesen. Har ikke fått sett nøyere på denne grenen og disse linkene, men har lyst til å nevne at jeg selv kommer fra Kirkenes. Min morfar Alfred Andersen bodde i Bjørnevatn, men kom fra Kaagen, og dette er da hans slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hei igjen. Ja, når du nevner Skjervøy og innflyttet til Kirkenes, så kom jeg på hvor og når jeg tidligere har sjekket opp denne Arne Anders Olsen. Har en arbeidskollega som da antageligvis må være søskenbarn til din mor. Sender en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Jaja, trodde et øyeblikk at jeg var på DISNorge og kunne sende private meldinger:) Hvis du er interessert i litt flere opplysninger, så kan du jo legge igjen en epost-adresse her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.