Gå til innhold
Arkivverket

[#69996] Bolsøy


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

HeiPrøver meg på et annet stort problem fra Møre. En Torchild Hendrichsen (Torchild er blitt skrevet også Torkild) kom til Helgeland en gang før 1758 for da fikk han en datter født på Tjøtta. I hans presteattest så skal han komme fra Bolsøy i Romsdal, men der stopper det også opp for meg. Jeg har hatt temaet oppe en gang før uten resultat og fikk da den hjelpen at Hendrich finnes på en del gårder i Veøy, uten at jeg har undersøkt det.Jeg vil være enormt takknemlig for den som klarer å finne denne mannens opphav.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Vet ikke hvilket tidligere tema det dreier seg om, men her er for ordens skyld datterens dåp - Nordland fylke, Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A04 (1737-1768), Kronologisk liste 1758, side 430-431. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16573&idx_id=16573&uid=ny&idx_side=-222>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

HeiTakk for at du svarte. Så langt har jeg kommet jeg også, men ikke videre med denne karen, så jeg håper noen kan løse floken.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

HeiDette temaet ble tatt opp i oktober i 1999, og da var det på en annet forum. Det ble ikke så mye å hente den gangen annet at vedkommende fikk tilslag på FT 1802 på Hendrich og Hendrichsen i Weedøe på gårdene Haugneneset, Herje Indre, Redstad Øvre, Talberg, Flade, Øvstedal og Nessie Sør, samt KleiveSvein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da datteren ble døpt i Alstahaug, står det vel at Torchild hadde attest fra Romsdal av Hr. Wingaard. Hvordan vet du at han kom fra Bolsøy?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hans Hansen Wiingaard var i 1725 sogneprest i Jostedal, 1731-1746 visepastor og senere sogneprest i Vannelven og fra 1746 sogneprest i Bolsø. 1749 ble han provst over Romsdal. Død 1758. Desverre så er det ikke oppgitt årstall for attesten, men han må vel ha fått den i tiden 1746-1758.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.