Gå til innhold
Arkivverket

[#69997] ingebor Chierstine Hamnæs, Alstadhaug


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

heida har jeg kjørt meg fast igjen :-(, og må nok en gang ty til dere der ute for hjelp.Ingebor Chierstine er født på alstadhaug 1822, og etter hva jeg greier og tolke fra dåpen er foreldrene Morten (ev. Martin) Larsen Hamnæ(e)s og Elisabeth Andersdatter.Kildeinformasjon: Nordland fylke, Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A09 (1820-1830), Fødte og døpte 1822, side 61-62. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16576&idx_id=16576&uid=ny&idx_side=-32>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei Terje.he he... hadde jo sett det der, men ikke merket meg det fordi jeg på det tidspunktet jobbet utifra at 'martin' var navnet...takk takk... da er jeg på spor igjen... :-)anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anders Rofstad

hei igjen...Denne ingebor er en hemlighetsfull dame tydeligvis...har funnet dåpen hennes og på hennes 3 barn... det jeg derimot ikke finner er hennes ekteskap med Johan Andreas Olsen Schelvan, finner heller ikke noe om hennes død. (Johan gifter seg på nytt igjen i Trondheim i 1889)noen som snublet over disse opplysningene??mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Den eneste Ingeborg Mortensdatter jeg finner, som gifter seg med en Johan Andreas Olsen, i Alstahaug i 1855-1857,er denne (nr.9) LenkeMen det står Morten Mortensen som fader på henne,og da er det i tilfelle feilskriving. Så at de innflyttet fra Alstahaug til Steinkjer i 1857,som ektepar, og regner med at de da har gifta seg i Alstahaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Takker så mye Anne... det er rett par ja.. :-) (må ha surret litt han som skrev 'mortensen' ja... dåpen sier virkelig Larsen.. :-))litt vanskelig å følge de.. de flytta rundt mye. Det er derfor jeg sliter med å finne ut når og hvor Ingeborg dør også... vet de er i Vefsen i 1975, og at Johan gifter seg på nytt i Trondheim 1889... (men hvor de har oppholdt seg i denne perioden er vanskelig å si.. )men, Takk for hjelp så langt!!:-) mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.