Gå til innhold
Arkivverket

[#69999] Loser som var ansatt i rederi 1910-1920, sjømannsruller eller losruller?


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Vil loser som var ansatt i rederi på 1910-1920 tallet finnes i både losruller og sjømannsruller? Jeg har forsøkt å finne los Gunnar(Gunder)Christian Sørensen Vikene f.9/9-1867 i losruller for Kristiania,Bergen og Trondheim uten å lykkes.Han var bosatt i Kristiania. Han hadde losbevilling for strekningen svenskegrensen-Trondheim.Har mistanke om at han var ansatt i et bergensrederi som traffikerte Kristiania-Bergen, muligens Bergenske Dampskipselskap.Ville han i såfall finnes i sjømannsruller fra Bergen eller Kristiania? Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Dette innlegget var ment til arkivforumet. Er det noen på digitalarkivet som kan flytte det over? Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ham ikke i registeret for ver sjømenn registrert ved Sjømannskontoret i Bergen opp til 1925.Jeg ville ha trodd at han først hadde fartstid som sjømann, og derfor står i sjømannsrullene. Jeg ville ha startet med rullene fra det lokale sjømannskontoret, og sett om det der kan stå noe om overføring til annet kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Tusen takk til Yngve Nedrebø. Skal prøve sjømannsruller fra Oslo og se om jeg får treff der. Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Tusen takk til Yngve Nedrebø. Skal prøve sjømannsruller fra Oslo og se om jeg får treff der. Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.