Gå til innhold
Arkivverket

[#70014] Private hjemmesider med slektshistorisk materiale. Hvordan skal de tas vare på?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

I innlegg 209 står det da at DIS-gravstøttefotografene har samtykket til at bildene kan brukes privat. Det er vel i alle praktiske henseende det samme som at det er åpnet for ikkekommersiell bruk, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Innlegg 39: Nå er det mulig jeg er ute og kjører, men 189 kr. i måneden for å leie seg inn på webhotell høres fryktelig mye ut.Jeg leier inn på et stabilt webhotell med 3 giga i plass til rådighet, medfølgende andre ting. Dette for 10 kr i måneden domeneavgift på 100 kr årlig, med andre ord 220 kr for hele året. Prisen for å opprette domene (.com) var kr 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jan ErikNei du er nok ikke ute å kjøre, men jeg var kanskje litt ute å kjøre.Jeg betaler kr 129,- pluss MVA pr måned, altså kr 164,-, ikke kr 189,-. På den siste fakturaen (som jeg delte på 12), så var det noen tilleggstjenester som ikke har noe med standard-abbonomentet å gjøre.Og Webhuset Lenke er nok ikke billigst, men de er stabile og har en utrolig support som nesten også er gratis. (vanlig tellerskritt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Svar til Otto Jørgensen (50).DIS sikrer helt korrekt fotografenes rettigheter slik at de beholder sine rettigheter fullt ut. Les hva de selv skriver på sin egen nettside: LenkeDette er standard måte å publisere bilder.De som har bidratt med bilder til vår samling har sagt at det kan brukes fritt til ikke kommersielt bruk. Det vil si at f. eks. slektsforskere kan publisere våre bilder på sine ikke kommersielle hjemmesider, uten å spørre den enkelte fotograf om lov, eller betale noe for det. Det er den store eller lille forskjellen på DIS sin fotosamling og vår fotosamling.Har jeg vært tydelig nok nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.