Gå til innhold
Arkivverket

[#70022] søk i Amerika rundt 1920


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Harald Thengs f. 1893, Egersund, Rogaland, bodde i Amerika, hvor han ble gift med ei Elsa Scharr (av tysk opprinnelse?). De fikk et barn som døde som liten. Han kom siden hjem til Norge og døde i 1974.Er det mulig å finne Harald i noen folketelling i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Kan det være denne:New York Passenger Lists, 1820-1957 about Harald Kristian Thengs Name: Harald Kristian Thengs Arrival Date: 13 Mar 1929 Estimated Birth Year: abt 1894 Age: 35 Gender: Male Port of Departure: Southampton, England Ethnicity/Race- /Nationality: Scandinavian Ship Name: Olympic IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Harold Thengs SSN: 084-12-1448 Last Residence: 703 (U.S. Consulate) Oslo, Norway Born: 9 May 1893 Died: Jan 1974 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951)-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Harald Kristian Thengs Arrival Date: 13 Mar 1929 Estimated Birth Year: abt 1894 Age: 35 Gender: Male Port of Departure: Southampton, England Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Olympic Port of Arrival: New York, New York Nativity: Norway Line: 22 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_4448 Birth Location: Norway Birth Location Other: eigersund Page Number: 104Harald er singel. Nærmeste slektning er faren Samuel Thengs, Thengs, Egersund. Skal til vennen Johan Mollar Abeland i Graycliff, Montana.-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Harld Kristian Thengs Arrival Date: 25 Feb 1936 Estimated Birth Year: abt 1894 Age: 42 Gender: Male Port of Departure: Southampton, England Place of Origin: United States of America Ethnicity/Race­/Nationality: American;Scandinavian (American) Ship Name: Aquitania Port of Arrival: New York, New York Nativity: Norway Line: 9 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_5767 Birth Location: Norway Birth Location Other: Egersund Page Number: 73 Friend's Name: Mr Morton Anderson Port Arrival State: New York Port Arrival Country: United StatesHarald er fisker. Siste permanente adresse var New York. Harald er nå gift. Nærmeste slektning er Elsa Thengs, Egersund, Norge. Harald skal til New York, W. Brighton. Har bodd i USA 1928-1935. Forlot USA sep 1935.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Harold Thengs SSN: 084-12-1448 Last Residence: 703 (U.S. Consulate) Oslo, Norway Born: 9 May 1893 Died: Jan 1974 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951)-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Harald Kristian Thengs Arrival Date: 13 Mar 1929 Estimated Birth Year: abt 1894 Age: 35 Gender: Male Port of Departure: Southampton, England Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Olympic Port of Arrival: New York, New York Nativity: Norway Line: 22 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_4448 Birth Location: Norway Birth Location Other: eigersund Page Number: 104Harald er singel. Nærmeste slektning er faren Samuel Thengs, Thengs, Egersund. Skal til vennen Johan Mollar Abeland i Graycliff, Montana.-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Harld Kristian Thengs Arrival Date: 25 Feb 1936 Estimated Birth Year: abt 1894 Age: 42 Gender: Male Port of Departure: Southampton, England Place of Origin: United States of America Ethnicity/Race­/Nationality: American;Scandinavian (American) Ship Name: Aquitania Port of Arrival: New York, New York Nativity: Norway Line: 9 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_5767 Birth Location: Norway Birth Location Other: Egersund Page Number: 73 Friend's Name: Mr Morton Anderson Port Arrival State: New York Port Arrival Country: United StatesHarald er fisker. Siste permanente adresse var New York. Harald er nå gift. Nærmeste slektning er Elsa Thengs, Egersund, Norge. Harald skal til New York, W. Brighton. Har bodd i USA 1928-1935. Forlot USA sep 1935.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Boston Passenger Lists, 1820-1943Name: Elsa Elizabeth Scharr Arrival Date: 15 Nov 1925 Age: 20 years Estimated Birth Year: abt 1905 Gender: Female Ethnic Background: German Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: Franconia Port of Arrival: Boston, Massachusetts Friend's Name: Otto Schadlich Last Residence: Norway Birthplace: Gera, Germany Microfilm Roll Number: 306Kan dette være den Elsa Sharr han ble gift med? Hennes siste permanente bosted var Sandnes, Norge. Hun skal til Methuen, Mass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Elsa Scharr Arrival Date: 2 Sep 1927 Estimated Birth Year: abt 1905 Age: 22 Gender: Female Port of Departure: Southampton Ethnicity/Race­/Nationality: German Ship Name: Mauretania Port of Arrival: New York, New York Nativity: Germany Line: 10 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_4120 Birth Location: Germany Birth Location Other: gera Page Number: 33Hun snakker norsk, tysk og engelsk. Hun skal til New York. Har bodd i Lawrence, USA i 1925-1926.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Elsa Thengs Home in 1930: Brooklyn, Kings, New York Age: 25 Estimated Birth Year: abt 1905 Birthplace: Germany Relation to Head-of-house: Servant Race: WhiteHousehold Members: Name Age Rudolph Feldner 58 Celine Feldner 40 Elsa Thengs 25 Anna L Caston 77Elsa er tjener for privat familie. Hennes mann er ikke nevnt her. Gift 1 år. Født i tyskland, imm 1925.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Jeg tillater meg å bryte inn her.Hvor/på hvilke nettsider finnes dette tilfanget, f.eks. «New York Passenger Lists, 1820-1957»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Til innlegg 9.Betalte meg i går kveld inn på ancestry.com - og i dag sitter jeg med fanget fullt av slekt i USA - fantastisk. De har også laget et slektstre for et spesielt navn og når jeg klikker meg inn der, ser jeg bilder av fjern og nær slekt både i USA og i Norge. I dag er jeg bare kjempeglad - trodde knapt det var mulig å finne så mye. Anbefales på det varmeste hvis man har mye slekt over there! IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Dere er helt enestående, alt dere finner ut!Takk, dette er uten tvil de personene jeg søkte info om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til (9), (10) og (11):På denne siden kan man gratis søke på opplysninger fra USA, bl.a. fra folketellingene 1900 og 1920 og fra passasjerlister - og her er det altså intet krav om innmelding eller betaling - Lenke .Som dere vil se, får man her flere og mer detaljerte opplysninger enn på den ''gamle'' Family Search-siden (- som det lenkes til fra Digitalarkivet under Nyttige lenker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til Tore (15): Når jeg klikker på lenken din, får jeg opp en tom side - helt blank :-( Hva gjør jeg feil, tro?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til Else Berit (16):Kjenner jeg deg rett, er det vel ikke sikkert du gjør noe feil - det kan være at du mangler en Java-versjon som gjør at du kan bruke funksjonene på siden. Gå inn via denne siden istedet - http://labs.familysearch.org/ - og klikk på Record search, så mener jeg å huske at man blir spurt om man vil laste ned nødvendig software.Det er forresten mulig jeg var litt rask da jeg påsto at man får flere og mer detaljerte opplysninger her enn på den gamle Family Search-siden. Jeg bruker nesten ikke FS og kjenner den derfor ikke så godt, men rent umiddelbart synes jeg dette ser mer omfattende og mer oversiktlig ut. De som kjenner FS bedre enn jeg, må gjerne komme med sine kommentarer om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.