Gå til innhold
Arkivverket

[#70030] Karelius Stenberg fra Odal


Gjest Karin Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Moen

Kjenner noen til Lærer og kirkesanger Karelius Stenberg født 1857 Odal viet til Anne Dortea Knutsdatter 1861 fra Ullensaker disse fikk en datter Johanne Stenberg i 1898 som også var lærer,(også født i Odal) Vet ikke når/hvor de giftet seg eller, når/hvor han er født foreldre etc. (hennes slekt kjenner jeg) Håper noen har en ide, jeg har lett i Odal men ikke funnet dem der. Karin Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Johannes dåp, nederst Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ullern i Sør-Odal, Ministerialbok nr. 8 (1886-1922), Fødte og døpte 1898, side 48. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hans og Johanne var gårdsbestyrer par på Hanestad i Brandval ved FT i 1865. Før det var de på Stenberg under Skara i Grue. (Grueboka Skara side 25/26). Sønnen Karelius f. 10/1 og døpt 8/2 1857 i Strøm kirke, Sør-Odal. Sønnen Gustav Julius f. 12/2 1861 Stenberg, Skara i Grue, døpt 31/3 1861. Dattera Karen Augusta f. 4/1 1863 Stenberg under Skara i Grue og døpt 22/2 1863. Jon 1865,død 1930 g.m. Kilma Gulbrandsen Nord-Disen i Sør-Odal, til Nordstua Nedre Sæter i Sør-Odal. Karen Augusta f. på Vestre Nor i Vinger 22/7 1867 og døpt i Vinger kirke 1/9. Hans var Gårdsfullmektig på Vestre Nor. Foreldre til Hans var Jon Gundersen og Guri Hansdatter. Johanne var f. i Søstua, Østre Skara i Grue 1824. Datter av Knut Kristiansen 1791-1849, g. 1822 m. Kari Gulbrandsdatter fra Årnes i Brandval 1795-1851. (Skaraboka s. 25). Har mere om Jon Gundersen. (fisollie()online.no). Mvh. Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Mange takk for informasjonen Sollien!! Karelius er 'inngiftet' for meg her, så den samlede info. her er akkurat det jeg trengte Karin Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.