Gå til innhold
Arkivverket

[#70052] Gårdshistorie fra Vestre Toten finnes det?


Gjest Aud kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud kristiansen

Jeg er spesielt ute etter historie over Fæstadsæter Er det noen som kunne hjelpe meg med det. MVH Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Det er ikke utgitt bygdebok som dekker Fæstadsæter.Hvem søker du og ev tidsperiode? Kanskje jeg kan hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud kristiansen

Min oldefar Ole Jensen ble født i Voldengen av Narum i 1834. I 1865 bor han på Fæstadsæter sammen med sin Mor Maria Olsdatter og hans stefar Amund Hansen, Oles far er Jens Nilsen født 1805 på Narum døde i 1838. Hvordan ble det til at de kom over Fæstadsæter og når. MVH Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Amund Hansen ble døpt 24.02.1811 og født på Poulsrud, det ligger like ved Fæstadsæter. Amund og Maria gifter seg 25.04.1841 og er da bosatt på Poulsrud. Amund dør på Fæstadsæter 11.09.1874.Ole Jensen gifter seg 04.04.1856 med Gulline Hansdatter fra Graasteen, Ole er da tjener på Fæstadsæter. Deres 2 første som jeg har sjekket er også født på Fæstadsæter.Det virker derfor som at kanskje Amund og Maria tok tjeneste på Fæstadsæter og at Ole jobbet der. Amund er selveier på Fæstadsæter ved FT 1865. Ole står som selveier ved FT 1875.Alle opplysninger er hentet fra kilder på www.slektshistorelaget.no bortsett fra ft1865. Også et par av opplysningen er hentet fra avskrift som jeg har under arbeid.Eiendomsopplysninger finnes i de scannede tingbøkene, men disse har jeg ikke blad gjennom.Håper dette er til hjelp for deg Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.