Gå til innhold
Arkivverket

[#70056] Hjalmar Isaksen, f.ca 1878 i Ski/Akershus


Gjest Johnny Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Berntsen

Kan noen hjelpe meg med å finne hans foreldre og hvor han eventuellt ble av. Har opplysninger om at han flyttet til Tofte i Hurum og der fikk en sønn Frank Eilert Isaksen. Eneste sikre opplysningen jeg har er at han er nevnt i FT for Frogn i 1900, da under gården Bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Har nå fått opplyst at Hjalmar Isaksen og hans sønn Frank Eilert ble døpt i Pinsemenigheten og derfor ikke registrert i kirkebøkene. Er det da noen annen mulighet for å finne ut hvem som er foreldrene til Hjalmar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Takk for hjelp så langt. Jeg kan bekrefte at det stemmer med den Frank Eilert som Grethe Flood har funnet. Dissentere for den perioden er uheldigvis ikke med i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei JohnnyBare et spørsmål Er du sikker på at Frank Eilert ble døpt i pinsemenighet? Har funnet denne Lenke nr.18 ? er ikke dette dine folk eller er det noen som helt like navn?Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Hei Hege! Nei var ikke sikker, men viste at de var pinsevenner! Det er ikke tvil om at du har funnet den rette! Kjempebra, nå gjenstår det bare å finne foreldrene til Hjalmar. Ser nå at han muligens er født senere enn først antatt. Tusen takk for kjempegod hjelp.....Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at kona kalles Josefine Hansen ved dåpen i 1912 - kan det være hun som var tjenestejente på samme gården hvor Hjalmar var tjenestegutt i 1900? LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Nok en gang tusen takk! Hva skulle jeg vel ha gjort uten all den fine hjelpen jeg får her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.