Gå til innhold
Arkivverket

[#70068] Unhandled exception


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

I dag er det ekstra vanskelig å få sett det som står i FT 1900, mulig det også gjelder de andre FT. Jeg får opp kommune, men når jeg skal åpne den så står det: Unhandled exception: Range check error.Jeg lurer på hva som menes med det da jeg har ingen aning hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det gjelder ikke bare ft 1900, men og andre søk. Jeg får opp Fornavn og når jeg vil gå videre kommer det opp det samme 'Unhandled Exception: Range check error'Det må være et problem i databasen på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg klarer ikkje få fram feilen. Kan nokon forklara kva dei gjer, så eg kan gå etter i spora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg går f.eks. inn i ft 1865 og velger Os, ingen problem. Så velger jeg førenavn byrjar på Ni og får opp alle navn. Så velger jeg f.eks 'Etternamn begynner på vis' Pe og får opp to valg, klikker på det ene og så 'søk' og da kommer dette vinduet opp med feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det samme gjelder på landsomfattende søk, alt går bra helt til vi kommer til å velge et av stedene som kommer opp 'Database Antall' - trykker jeg på et av stedene, kommer den samme feilmeldingen over.

bilete7100.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har opplevd lignende ting som nevnt ovenfor idag.Men jeg vil nevne følgende i tillegg, belyst ved følgende eksempel:Jeg søker etter Thomas Hansen i Trondheim 1801 og får ham opp slik:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f18011601&gardpostnr=730&personpostnr=5768&merk=5768#ovre>LenkeKone og barn står på neste side.Og i Storgata på Røros 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

.. og slik (7) var det tidligere, før Jan ordnet det slik at hele husstander kom på samme side. Nå er vi altså tilbake til det gamle. Det samme skjer med oldefar og oldemor på Meland i Etne i 1900oldefar [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f01211&gardpostnr=397&merk=397#ovre>Lenke oldemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Et annet eksempel fra idag, søk i hele databasen 1801:Jeg tenkte jeg skulle finne en skredder Martin Jørgensen som ifølge bygdeboka forsvant fra bygda 1801. Jeg søkte etternavn begynner på jørgens,videre fornavn begynner på (vis) M*rt, merket av for alle av interesse. Det var 19 personer, så på de første ti, men kom meg ikke over på neste side. Tok søket en gang til, det samme gjentok seg, og da ga jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg får det samme som Arnfrid beskriver. Husfar på en side, men jeg er ikke så heldig at jeg får opp kona eller barna om jeg søker på dem. Det er tydelig at det foregår en splitting av familier. En jeg har søkt etter i 1900: Far, kone og 3 barn, men jeg får bare faren Lenke For en del dager siden fant jeg hele familine samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tok søket beskrevet i innlegg 9. Da jeg trykket på neste side, fikk jeg følgende melding:LenkeArnfrid og Berit, her opplever vi nok det samme med hensyn til splitting av husstander etc. Dette har skjedd i dag, det var ikke slik igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenken i 11 ble meningsløs. Det som står er følgende: Unhandled Exception. Range Check Error. (håper jeg nå husker riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenken til den omtalte Thomas Hansen i Trondheim 1801 la jeg inn her i dette temaet innlegg 9 kl 13.48. Da sto han først med hele husstanden:LenkeNå står han sist med familien på neste side.Dette for å belyse at denne feilen har skjedd idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Får til stadighet denne meldingen 'Unhandled Exception: Range check error' ved søking både i tellingene og i kirkebokdatabasene.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi beklager.Det har sneket seg inn en systematisk feil i systemet under en oppdatering. Feilen rammer alle databaser på to nivå hvor det er mer enn en person deltakende i handlingen, f.eks. dåp og vielse, samt folketellinger.Jan Oldervoll er på saken. Vi melder tilbake så snart problemet har løst seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Kjempebra! Vi føler oss helt hjelpeløse når det ikke fungerer. Takk til Jan Oldervoll for alt arbeidet! mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.