Gå til innhold
Arkivverket

[#70069] Skifte Poul Larsen skorpen/Skorpeidet i Kinn, død 1798.


Gjest Egil Russøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Poul/Paul Larsen hadde fleire barn, men eg har funne ei Elise Poulsdtr på Skorpa som eg ikkje har funne registert på han, verken i databasen over fødde eller i kirkeboka. Ho skal være fødd kring 1760. Når ho blir konfirmert i 1774 heiter ho Liise. Eg reknar med at Poul Larsen må være far hennar også.Ved å følge fødslane til barna til Poul, så er det ved vanleg 'to-årsturnus', ledig plass i 1759.Kan du sjekke skifte etter Poul Larsen i 1798, og sjå om det står noko om Elise/Liise eller liknande variant.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg kan dessverre ikke finne noen henvisning til skifte etter Poul Larsen Skorpen/Skorpeidet i skifteregisteret for Sunnfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsa-Karin Svendsen

Skifte 29 juni 1796 Dorthe Olsdtr Skorpe Eidet: Enkemand Paul Larsen, sønnene Lars, Jens, Frantz og Ole, alle myndige, Lise gift m Lars Johansen Skorpen, Gertrud gift m Morten Christiansen Skorpen, Brithe ugift 22 aar.1801-tellingen viser at på Skorpøen bodde bl.a. Lars 51 aar, Jens 41 aar, Elisa 42 aar og Giertrud 31 aar, alle med ektefeller og barn.Mvh Elsa-Karin Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Takk Elsa-Karin, det var snilt. Det er den rette Elise/Lise som er nemnt i skifte her, så då var det treff.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.