Gå til innhold
Arkivverket

[#70098] Garden Lille Nettum på Toten - oppslag i bygdebok?


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Finnes det en bygdebok for Toten? Er det noen som kunne være å snill å hjelpe megmed et oppslag der?Jeg leter etter en mann som heter Thomas Jonsen, født omlag 1760. han var gift med Pernille Andersdatter (hennes andre ekteskap?) og hadde et barn jeg vet om, sønnen Jon født på Lille Nettum i 1790.Denne familien kom senere til Ringsaker hvor de kjøpte garden Nyus i Ringsaker.Jeg lurer egentlig på hva som står om denne familien for å kunne skrive litt om ham i en gardshistorie jeg jobbermed for Nyhus.MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg har dessverre ingen bygdebok, men finner Joen født på Lille Nittum 25 des 1780 døpt i Balke kirke 26 des 1790.Marte f.16 feb 1792 Lille Nittum, døpt 19 feb 1792 i H.K TotenForeldrene Thomes Joensen, Grimsrud på Næss og enken Pernille Andersdatter, Lille Nittum ble viet i H.K. på Toten 11 juli 1788, trolovet 30 mai 1788.-Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Marte begraves 5 april 1792, 6 uker gammel. Fam bor på Nettum ved FT 1801,ikke oppført med flere barn enn Jo(e)n der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Finner Ole Poulsøn Lille Nittum viet til Pernille Andersdtr Korslien 17 april 1770 på Toten. Muligens 'din' Pernilles første ekteskap.Ole Poulsen Lille Nittum begravet 20 mai 1786, 78 år-2 mnd. Balke kirke.*H.K. = Hovedkirke = Hoff kirke Toten-Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Bare hyggelig!Her har du Thomas døpt på Nes, Hedmark jan 1759, far er Jon Larsen Grimsrud, midt på høyre sideKildeinformasjon: Hedmark fylke, Nes, Klokkerbok nr. 1 (1663-1784), Fødte og døpte 1759, side 476-477. Permanent sidelenke: Lenke- Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.