Gå til innhold
Arkivverket

[#70104] Bergen?


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Dessuten står det jo Nicolaus Paul for far til Ellen, så det kan ikke være han. Jeg tenkte en mulig far for han.Spesielt pga navnet Oldenborg.Ellers ser jeg at Nicolaj Præsthus og Gunille Sivertsdtr får en sønn Povel Nicolaj døpt 16/1-1756 i Strinda (venstre kolonne) Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lade i Strinda, Ministerialbok nr. 606A01 /1 (1727-1780), Kronologisk liste 1756, side 340-341. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16276&idx_id=16276&uid=ny&idx_side=-63>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men hvor i all verden kommer Møllendal-navnet fra. Hun kan jo ikke ha vært gift før, om det er henne vi har funnet, for hun er kun 19 år ved ekteskapsinngåelsen.Jeg tror skifter fra Lade / Trh vil kunne avklare noe av dette.Har også sjekket døtrene til Niklas og Anne i Bergen, men de hadde alle egne barn, så der var det ikke noe å hente.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det kan du gjerne si. Dersom du ser øverst på samme side som forlovelsen, er det en Gundel Møllendal og en Jon Møllendal som er faddere og ved samme dåp er og en Marith Nicolaisdtr fadder: Permanent sidelenke: LenkeKanhende er det et sted som ble kalt Møllendal der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Når jeg studerer det nærmere, så synest jeg det står Møllerdalen. Men det er jo ingen gard i 1801 med et liknende navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

her er gårdene i Lade, Strinden, Søndre Trondhjems stift LenkeDet er vel så enkelt at det var et sted med mølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Var også inne på Matrikkelen 1950, valgte Søndre Trondhjem og søkte Møl% Fikk mange treff, men ingen gårder eller bruk som het Møllendal eller Møllerdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

34) Er det denne du mener? Lenke35) Tror som deg at det må ha vært et navn brukt pga en mølle. Det hadde vært en idé å søke mer i kirkeboka for å se om det er andre personer med dette navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.