Gå til innhold
Arkivverket

[#70123] Vielse i 'Oslo' - 'Vestre Aker' 1730?


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

I følge Familysearch blir Matz Jensen og Anne Margrethe Steffensdatter gift i 'Oslo, Oslo, Norway' 12. nov 1730.I følge samme kilde døper de datteren Ragnhild i 'Vestre Aker' den 24. juli 1735.LenkeJeg klarer ikke å finne disse i kirkebøkene. (Veit selvsagt at det er mye tull på Familysearch.)Er det noen som kan hjelpe meg å finne disse personene? Vil gjerne bekrefte / avkrefte om det er disse som dukker opp på Eiker i 1740-årene som Jens Madsen og Magrete Steffensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Jeg drister meg til å løfte denne nok en gang.1. Er det noen som kan hjelpe meg med en tyding av vielsen i fra 1730.2. Jeg klarer faktisk ikke å finne noen Ragnhild døpt i Aker 24. juli 1735. Hvor er hun tro? Får Mads Jensen og Ane Margrete Steffensen noen barn i Aker / Oslo området i 1730 årene? Noe som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Barnedåpen, lenka i (3):24de July. Ragnild, Mads Jensen Aftacket Soldat og Ane Margrete Steffensd. boende i Storgaden d.barn Ane Maria Christiansdaatter, Maren Hendricksd., Morten Hendricks., Hendrick Siverssen, Lars Jansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Else!Men fikk tamburen og frue noen barn i Aker / Oslo i 1730 årene?Jeg har en mistanke om at denne Mads Jensen (og kona som da kalles Margrete Steffensdatter) senere ender på Eiker hvor han døper barn i 1737 og noen år framover... Men har noen noen spor i Aker/ Oslo? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.