Gå til innhold
Arkivverket

[#70161] Kari Olsdatter f 1782


Gjest John Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Simonsen

Jeg prøver en gang til å lete etter min tipoldemors aner. Hun het Kari Olsdatter født 1782 var gift med Anders Pedersen Kjernsli født 1787 fra Bjørum eller Fjulsrud. De hadde vist 6 barn. Hilsen Bjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, er du helt sikker på at dette ikke er samme familien som i debattinnlegg 35960? Jeg ser at du svarte 'nei', men stusser likevel fordi det er så mye som stemmer. Anders Pedersen og Kari Olsdatter bodde begge på Kiaglia/Kjaglia da de giftet seg 9. september 1810 (kirkebok for Asker) og morsfamilien til Anders er fra Fjulsrud i Hole (har selv aner fra denne familien) og de fikk 7 barn: 6 jenter og en gutt, Peder, 1825. Den eldste: Gunhild Maria i 1811 og den yngste, Larine, 1828.Hva het det barnet som er din oldemor/oldefar? De øvrige barna er Anne Karine, 1814, Oline, 1816, Mari, 1819 og Ingeborg, 1822.mvh. Astrid, som dessverre ikke kjenner opphavet til Kari Olsdatter, men HVIS det likevel skulle vise seg at ovenstående er rett familie, kan du kanskje finne ut litt via navnene på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.