Gå til innhold
Arkivverket

[#70165] Tyde navnet til Stina Margrethe Baltzersdatters mor


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei! Jeg har problemer med å tyde ”kråketær”. Kan noen hjelpe meg å tyde navnet til Stinas mor? Og er det Stinas dåp jeg har funnet? Hjelp til tyding der også.Karlsøy 1823-1842 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9723&uid=ny&idx_side=-137>Lenke Vielsen til Stina Margrethe Baltzersdtr og Elias Figenschow Bull, 14.09.1841, Karlsøy, s 399, nr 3Trondenes 1827-1841 Lenke hennes konfirmasjon, nummer 18, 08.06.1834, Trondenes (ikke sidenummer) Far: Baltser Pedersen, er mors navn Anna Jørgensdatter?Trondenes i Trondenes 1795-1818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Virker fortsatt ikke, har du 'spart' på de en stund, så vil de ikke virke tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Prøv å legge inn 'permanent sidelenke' - da virker lenkene lenger enn en halv time. Ingen av de lenkene du har lagt ut til nå, kan jeg få til å virke, bortsett fra den med vielsen til Stina Margrethe.Ellers kan du jo oppgi datoen for dåp, så kan de som vil hjelpe slå opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Nå kanskje - hva heter det? Alle gode ting er tre... Kildeinformasjon: Troms fylke, Trondenes, Ministerialbok nr. 7 (1827-1841), Konfirmerte 1834, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9644&idx_id=9644&uid=ny&idx_side=-123>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKildeinformasjon: Troms fylke, Trondenes i Trondenes, Klokkerbok nr. 2 (1795-1818), Kronologisk liste 1816, side 255. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei Else og Gro. Tusen takk til dere to. Brukte samme 'metode' og samme tidspunkt for alle tre lenkene. Gro: Jeg var på feil spor når det gjaldt dåpen, ser jeg. Denne siden var jo leselig.Finner noen når Stinas mor og far ble viet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei Else og Gro. Tusen takk til dere to. Brukte samme 'metode' og samme tidspunkt for alle tre lenkene. Gro: Jeg var på feil spor når det gjaldt dåpen, ser jeg. Denne siden var jo leselig.Finner noen når Stinas mor og far ble viet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Baltser Pedersen 1780-1856 og Anne Margrethe Jørgensdtr 1777-1868 giftet seg i 1803. De var bosatt i Gausvik i Trondenes og de fikk 9 barn der 2 døde små.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei. Må korrigere meg selv. De hadde 8 barn - ikke 9. Har endel etterslekt på alle bortsett fra Stina.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.