Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Mette Fausko

[#70189] Slekten Bade

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Charlotte Sophie Marie Jørgensdtr.Bade blir gift 1760 med Frans Marcusen Hanevik i Strømmen,Hurum.I FT 1801 er navnet som ovenfor men v.de 4 første barna er hennes navn bare Maria.Paret får i 1769 en sønn,han får navnet Jørgen Bade.Er det noen som vet hvem hennes foreldre var og hvor navnet Bade har sin opprinnelse? Mvh.MettePermanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen fra denne kilden: LenkeSkal kikke litt om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg to barndåper av ekteparets barn: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her dåp til sønn Marius 1765 og datter Christina 1767, LenkeMulig at faddere ved barndåpene kan gi spor til Bade slekt?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her døpes Jørgen Bade: LenkeSkal se om jeg finner noe om Bade-navnet.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Tar med vielsen fra denne kilden også : LenkeFår søke etter Bade-slektsnavn i Norge.Mvh, Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Tar med dette fra 1801-tellingen også: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Under skifter i Larvik, finner jeg navnet Bader, kombinert med Jørgensennavn, om dette kan ha en sammenheng vet jeg ikke? LenkeSkal kikke litt på Dis-treff om det kan være noen spor der?Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Fant også en Bade som var datter av en Christen Bade i Norge på omtrent samme tid? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Fausko

Takk skal du ha Gunn.Jeg har sett på alle faddere til de 6 barna,der er det bare faddere fra omliggende gårder,desverre.Tar imot alt av opplysninger med takk. Mvh.Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.