Gå til innhold
Arkivverket

[#70203] Kommunikantprotokoller


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Kommunikantprotokollene kan inneholde verdifull informasjon om hvor noen kom fra, f.eks. den eller de protokollene som er ført på 1700-t. for Kongsberg. Disse protokollene er så vidt jeg vet ikke mikrofilmet. Er det likevel håp om å kunne få se dem blant de digitale kirkebøkene etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det ligger ute seks kommunikantprotokoller (velg kirkeboktype), men ingen fra Kongsberg. Dette er bøker som i sin tid ble mikrofilmet.Jeg vil si at flere kommunikantprotokoller absolutt er interessant å supplere med, men jeg kan ikke love noe om når det blir. Riksarkivet skal nå doble kapasiteten på papirskanning (fra én til to skannere), men produksjonen på slikt utstyr er langt lavere enn på mikrofilmskannere, og inntil videre prioriterer vi tinglysningsmateriale som ikke tidligere er mikrofilmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.