Gå til innhold
Arkivverket

[#70209] Folketelling Lurøy 1769 og Træna, Manntall 1701, Lurøy


Gjest Rune Andre Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Jeg har avfotografert disse tellingne. Hvis noen ønsker oppslag så skriv gjerne på denne tråden.MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hvis noen vil være med å registrere disse kildene med tanke på å publisere det på digitalarkivet ol., hadde det vært fint. Folketellinga 1769 som er registrert av presten august 1769, skal ikke by på store problemer med tanke på skrift, skrifta er lett forståelig. Manntallet 1701 er litt mer krevende lesning. Antall bilder som jeg har tatt for mT 1701 er 7. og antall bilder tatt for FT 1769 er 28 så dette skal være en overkommelig.MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Flott Rune Andre at du har gjort dette, og jeg kikket litt på noen av sidene. Det ser greit ut å lese. Nå har jeg kopier av manntallet 1701 fra mikrofilmapparat, men manntallet 1769 hadde jeg ikke. Så det for mange år siden på Statsarkivet i Trondheim, men det er jo kommet til flere navn etter den tid i Lurøy og Træna av mine der. Så den blir nyttig for meg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.