Gå til innhold
Arkivverket

[#70221] Edvard Bertin Andreassen Lillebergen - hvor ble han av etter at han emigrerte?


Gjest Arvid Lillebergen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arvid Lillebergen

Min farfars eldste bror Edvard Bertin Andreassen Lillebergen født 15.01.1883 Arne Fabrikker, døpt 24.01.1883. Han arbeider i Fargeri ved Tøyvarefabrikk og bosatt på Eidsvaag i Hammer ved folketellingen i 1900. Edvardt emigrerte til USA med Cunard Line 12.03.1902 uten at bestemmelsessted er oppgitt. Etter dette stopper alle spor, og han hadde visstnok ingen kontakt med sin familie i Norge etter dette.Kan noen hjelpe med opplysninger om hans videre skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Lillebergen

Jøss, tusen takk. Arnfrid. Dette er utvisomt riktig person og veldig interessant. Dette tyder ihvertfall på at Boston ihvertfall i første omgang var hans reisemål. Må vel prøve å finne mer informasjon derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg tror han har brukt ANDERSON i USA, for det er nærmest ingen treff på Lillebergen.Kanskje her: 1930 United States Federal Census about Edward Anderson Name: Edward Anderson Home in 1930: Alpena, Alpena, Michigan Age: 47 Estimated Birth Year: abt 1883 Birthplace: Norway Relation to Head-of-house: Head Spouse's name: Marie Race: White Edward Anderson 47 (emigrert i 1903) Marie Anderson 41Gordon Anderson 13 Melvin Anderson 7 Eugene Anderson 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Vel, det 'kan' jo være rett. Microfilm nr. 208 og 209 av kirkebok i Apena MI vil vel gi ekteskap hvor farens navn normalt er oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Lillebergen

Ja, Anderson kan jo være en amerikanisering av Andreassen, og han kan ha flyttet videre fra Boston, Massachussets til Alpena, Michigan.Hvordan skaffer jeg meg innsyn i hva som står i kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.