Gå til innhold
Arkivverket

[#70231] DNA Somerled - Johannes Humble / Homble ca 1780-1860


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Den kjente skotske høvdingen Somerled sitt y-DNA ligger på nettet. Man er 99% sikker på at dette er hans yDNA. Han ser ut til å ha vært av vikingeblod. Jeg har søkt litt på hans markører, og ser at ei dame med et utenlandsk navn har lagt inn et y-DNA som matcher det til Somerled 12/12. Hun har oppgitt at dette stammer fra Johannes Humble/Homble 'Norway' som levde ca 1780-1860.Er det noen som har kontroll på denne karen? Hvem var hans aner? Jeg er selv av 'Humler' lenger bakover i tid, så derfor min interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Takk, det var et godt tips, men da er han nok ikke av 'mine' Humbler.Jeg ser ellers at det er mange som heter Humble i Scotland, så jeg vil likevel ikke se bort i fra at 'min' Oluf Humble som var baker i Trondheim på 1600-tallet, kan ha vært en skotte. Men mest sannsynlig var han vel en danske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.