Gå til innhold
Arkivverket

[#70232] Klaus Sivertssønn Mo f. 1860


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

hei...det er noe jeg har prøvd å nøste opp i uten at jeg har kommet noen vei. Sivert Jonnsen og Kirsti Jensdt, som bodde på moshaugen i melhus kommune, fikk i 1860 en sønn Klaus, dåp nr 19. ;Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Melhus, Ministerialbok nr. 691A08 (1852-1861), Fødte og døpte 1861, side 153. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2411&idx_id=2411&uid=ny&idx_side=-156>Lenke Permanent bildelenke: Lenkei 1875 blir han konfirmert; Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Melhus, Ministerialbok nr. 691A11 (1873-1886), Konfirmerte 1875, side 201. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Hei Anders :)Kan desverre ikke hjelpe deg med denne, vil bare si at det er gøy å se gamle kjente vie seg til denne fasinerende hobbyen!mvh Anita Henriksen (tidl. Olsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen.skriver noen ord til her, i tilfelle noen sitter på svaret, men ikke så tråden første gang.:-)mvh Anders Rofstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjenkjører opp denne en gang til, sånn at 'kveldskiftet' også kan se på den... :-)denne Klaus viser seg å være en vanskelig kar å finne...så hvis det er noen som liker en utfordring, så har dere en her... :-)anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Finner ham ikke under utflytting(var en Klaus Johnsen f.1860,men er vel neppe rett person),og i 1900-tellinga har jeg prøvd alle varianter.Han er heller ikke å finne som emigrant så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

har prøvd å søke på forskjellige måter jeg også, uten hell.så akkurat nå føler jeg at jeg leter etter høy i stakk med nåler.. :-) anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Her er sikkert svaret på hvorfor du ikke har funnet han. Er det ikke denne karen her da ? Som har gjort Svenske av seg. Fra 1890 tellingen i Sverige:Register: Folkräkning 1890 (Jämtlands län)Post 1 av 1 Tillbaka till träfflista - Ny sökning Om personen Namn: Klaus Sivertsen Moe Hemförsamling: Hallens Moder Hemort: Höla Kontrakt: Jemtlands Vestra Län: Jämtlands Födelseår: 1860 Födelseförsamling: Varmbo:Norge Yrke: Jordbruksarb Civilstånd: Gift (G) Kön: Man Famstkod: Far/man (F) Familj nr: 1 Nationalitet: Norsk undersåt Sida: 14 Rad: 39Lägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Klaus Sivertsen Moe, f. 1860 i Varmbo:Norge, Jordbruksarb Karin Andersdotter, f. 1862 i Bollnäs (Geflebs) Axel Konrad Severin, f. 1889 i Hallens ModerFRA 1900 TELLINGEN:Register: Folkräkning 1900 (Jämtlands län)Post 1 av 1 Tillbaka till träfflista - Ny sökning Om personen Namn: Klaus Sivertsson Moe Hemförsamling: Hallen Jämtlands län Hemort: Trappnäs Kontrakt: Jämtlands västra Län: Jämtland Födelseår: 1860 Födelseförsamling: Warmbo Norge Födelseland: Norge Yrke: Lägenhetsinnehavare Civilstånd: Gift (G) Kön: Man Famstkod: Far/man (F) Familj nr: 1 Nationalitet: Norsk nation. Sida: 21 Rad: 17 Visa källa Visa källaLägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Klaus Sivertsson Moe, f. 1860 i Warmbo Norge, Norge, Lägenhetsinnehavare Karin Andersdotter, f. 1867 i Bollnäs Gävleborgs län Kristina Elisabet, f. 1893 i Hallen Jämtlands län Anna Henrietta, f. 1895 i Hallen Jämtlands län Emma Karolina, f. 1900 i Hallen Jämtlands länHilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei Anne Leneen helt klart heit kandidat ja.. :-)det eneste som skurrer litt er fødested. Det finnes ikke noen opplysninger om navn på foreldre noen plass i dine kilder?? mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen.Jo da, nå har jeg tittet litt mer og dette er nok den Klaus du leter etter. Jeg finner desverre ikke navn på far, men andre ting bekrefter at det er rett person, først og fremst:Han er født 27/10-1860, samme fødselsdato som du har.Han er registrert innflyttet til hallen den 27/11-84 og kom da fra Melhus, Varmbo, Norge. Ikke sikkert du skal henge deg opp i Varmbo navnet, kan være noe feilskriving også det.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen.Jo da, nå har jeg tittet litt mer og dette er nok den Klaus du leter etter. Jeg finner desverre ikke navn på far, men andre ting bekrefter at det er rett person, først og fremst:Han er født 27/10-1860, samme fødselsdato som du har.Han er registrert innflyttet til hallen den 27/11-84 og kom da fra Melhus, Varmbo, Norge. Ikke sikkert du skal henge deg opp i Varmbo navnet, kan være noe feilskriving også det.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Uff det ble dobbeltinnlegg. Jeg inner familien i husforhør 1891-1895 side 100 plassen Höla, side 152 plassen Trapnäs. Infoen er ganske lik det som fremkommer i tellingene, men f.datoer bl.a fremkommer:Klaus Siverts Mos 27/10-60 Norge, Varmbohustru Karin Andersdotter 3/4-63 BollnäsBarna: Axel Konrad Severin 1/7-89, død 8/3-92 av skarlagensfeber.Kristina Elisabet 14/6-93Anna Henrietta 30/11-95Alle barna født i Hallen. Klaus og Karin giftet seg i Hallen 14/11-85.Dette er desverre siste husforhøret jeg får sett i. Det neste da blir tellingen 1900, se innlegg 9.SÅ FINNER JEG DØDSFALLET TIL DATTEREN KRISTINA ELISABETH18930614-824Eriksson f. Moe, Kristina ElisabetHilsen Anne LeneGärdsta 3:17Död 31/7 1958.Kyrkobokförd i Marby, Hallens kn (Jämtlands län, Jämtland).Född 14/6 1893 i Hallen (Jämtlands län, Jämtland).Gift kvinna (1/4 1915). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Marby, Åre kn (Jämtlands län, Jämtland)Födelseförsamling i källan: Hallen (Jämtlands län)Källor: DOR 52-60 / FS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg har en pc eller et hode som tydeligvis ikke helt har dagen sin. Ser det har sneket seg inn noen småfeil og hilsen Anne lene på galt sted. Det lå rett da jeg sendte innlegget. Du fikk kanskje helheten i dette allikevel, eller skal jeg ta innlegget om igjen ? I allefall fint at dette løste en floke for deg.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.