Gå til innhold
Arkivverket

[#70237] Nes AK - läshjälp


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest erik grenaker

Det Aud Sandbu har funnet er riktig det står givt mand 46 år. Lenke du har utskrift fra er fra klokkerboken i Nes 1815 til 1835.Her ser det ut til at ministralboken fra samme tidspunkt har med noen anmerkninger om det kan være til hjelp,men jeg har ikke klart og lese dem Alderen stemmer skriver du,men ikke gården,vilken gård mener du det kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Hej!Jag menade att gården inte var den gård som 'min' Ole A. bodde på, alltså denne Ole är fel før mig. Folmoe står det. Mvh, Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hva heter så den gården du leter etter? Det hadde sikkert vært til hjelp å vite det.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Munkerud (eie) hette gården han bodde på. Problemet är att det fanns två Ole Andersen på Munkerud eie och en av dem (såvida inte en tredje Ole A. dykt upp) dog i dec 1831, men jag vet inte vem av dem det var och åldern stämde inte på nån. 'Min' Ole var 57 då och den andra cirka 61 men i dödsboken stod det 47. Det skulle eventuellt kunna stå 57 också, men isåfall har prästen skrivit 5 extremt slarvigt. Å andra sidan såg hans andra 4or inte ut som denna heller.Den andre Oles fru var i alla fall änka 1833 (fadder vid ett dop) så det kanske tyder på att det var den andra Ole som dog då, men det är ju inte bekräftat och när/vart dog min?Försökte få fram änkans namn genom att kolla i dödsmeldingen för dec 1831 men han dog så sent så det var inte registrerat där och jan 1832 fanns inte, den skulle enligt registret finnas men var inte i kartongen för det året....Min Oles fru Gudbjörg Hansdatter dog på Auli långt senare - 1865. Tror hon måste ha bott hos sin ende son (Andreas) som bodde där då.Här är länken till den Ole A. som dog i dec 1831: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.