Gå til innhold
Arkivverket

[#70239] Loddtrekningsliste for Bergen 1860-1890


Gjest Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Christel Rasmussen

Jeg lurer på om det står noe mer om Lars Jørginius Arnesen Lenke.Jeg har også prøvd å finne ut når og hvor han døde, men uten resultat. Kunne noen være så snill å hjelpe meg? Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han var født i 1870, og meldte utvandring til Amerika 15. januar 1891- Det står at han hadde utvandringsattest fra politiet med referanse J.nr. 67/92. Det står at han meldte retur 9/10-97, 5/3-01 og 1/4-03. Han står med Haugeveien 4 som adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christel Rasmussen

Jeg må nok komme tilbake til Lars (G)Jørginius Arnesen da jeg ikke finner ham under døde i Bergen 1912-1972. Er han kanskje reist ut som sjømann? I Emigranter fra Bergen 1874-1930 står han oppført som mekaniker i mars 1898, på besøk hjemme. Reiste med Cunard Line 38655 Bergen 189 1898 Mars 25 Lars Jørginius Arnesen m ug Mekanikus 1870 28 Bergen Bergen Værethjemme på besøg Cunard. 38655 Bergen 189 1898 Mars 25 Lars Jørginius Arnesen m ug Mekanikus 1870 28 Bergen Bergen Værethjemme på besøg CunardKanskje han døde på sjøen. Hvor kan jeg evtl. finne når og hvor han døde? Han står i listen over stemmerett i 1904. Da bodde han vel i landet. Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Christel Rasmussen

Jeg lurer på om min etterlysning etter hvor og når Lars (G)Jørginius Arnesen døde er kommet bort? Se innlegg nr. 4. Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Louis G Arnesen fra Bergen reiste 10.4.1898 fra Liverpool til NY, 28 år, ugift, med skipet Etruria. Kan det være han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christel Rasmussen

Takk for svar, Arnfrid. Det er nok sikkert han i ditt innlegg(7). Jeg har vært inne på Familysearch, hvor der er mange Lars Arnesen som ikke er den jeg leter etter. Tilgang til f.t. har jeg ikke. Navnet Lars er vel blitt til Louis. Han er jo bare en halvbror til min morfar, men hadde vært interessant å vite hvor han ble av. Er det bare å melde seg på og koster det da noe? Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.