Gå til innhold
Arkivverket

[#70245] Heddøla/Strupa/Heddal


Gjest Sigrid Ellen Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Er det noen som har gamle bilder fra bebyggelsen ved Strupa og Heddøla bru, samt av Rygi Folkeskule i Heddal? Venter med spenning på svar!!! mvh S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Sigrid Ellen!Jeg kan ikke hjelpe deg med gamle fotografier, men kanskje Notodden historielag kan hjelpe deg med opplysninger? Historielagene er aktive når det gjelder fotobevaring, og det kan også tenkes at historielaget har en egen årbok/et eget tidsskrift med lokalhistorisk stoff: [url="http://www.notodden.no/lag_og_organisasjoner/kulturorganisasjoner/notodden_historielag1>LenkeSer også at Rygi skole har sine egne nettsider, men det er kanskje ikke dette du er interessert i – legger likevel inn lenken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Grethe! Tusen hjertlig takk for lenkene!!! Her finner jeg nok etterhvert mange godbiter fra Heddal! Mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Du kan også sjekke lokalavisa www.telen.noDe har en del gamle bildeserier.Blant klassikerne i gamle bildeserier fra Strupa er bilder fra flommen i 1927, med Heddøla langt oppover husveggene.www.varden.no har også en del gamle bildeserier, muligens noe fra området du søker.Det er ikke umulig at www.ta.no har noe sånt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Jon og Grethe! Jeg blir helt matt av all den fantastiske hjelpen en får i dette forumet. Nå skal jeg boltre meg og gå inn på disse nettstedene. Kanskje ser jeg en liten niåring jeg drar kjensel på i 1927! Hvem vet?Tusen hjertlig takk til dere begge! Mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Det kan være du finner noe i boka 'Lesebok for deg og meg' av Ivar T. Dahl. Her er blant annet et bilde av alle elevene på Rygi skole i 1932 på side 278.På side 249 er det tilsvarende bilde fra 1921-22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Jon! Tusen hjertlig takk for tipset! I de årstallene du nevner finner jeg med sikkerhet kjente fjes i familien. Hvis du har denne boka, kunne du lagt bildene inn her tror du? Om ikke finner jeg den sikkert på biblioteket. Igjen tusen tusen takk! Mvh. S. Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Jeg har ikke scanner, så du får prøve biblioteket eller en bokhandel f eks på Notodden. Boka er utgitt på eget forlag i Heddal i 2007.Jon Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Jon! Jeg har vært inne på nettet og fant ut at jeg kan bestille den.Ellers fant jeg jo bildene fra flommen og mye annet artig stoff fra Heddal takket være tipsene fra dere. Igjen tusen hjertlig takk! mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.