Gå til innhold
Arkivverket

[#70247] Borgerlig vielse i Bergen 28 mai 1921


Gjest Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

Arnt Johan Berge, født 18. aug. 1891, gifter seg hos Byfogden i Bergen 28. mai 1921 med Ewally Lovise Margrethe Hægheim. Står det noe i vigselpapirene av opplysninger?Jeg har tidligere fått opplyst at de ikke var gift da Arnt Johan Døde 4 mai 1931, er det mulig å finne ut når de ble skilt?Mvh Reidun Berge Haugs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står at begge hadde vært gift tidligere. At han var sønn av sadelmakermester Ole M. Olsen Berge, og hun født i 'Maassy' som datter av Oluf Mortensen.Det står ikke noe om ektefelle i dødsmeldingen. Det ligger ikke noe folkeregisterkort på hans navn. Han døde i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Tusen takk Yngve. Lurer på hvor 'Maassy' ligger jeg, og hvorfor det ikke ligger noe folkeregisterkort på Arnt...Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg tenkte på Måsøy, kommunenummer 2018 (Finnmark), men Hægheim peker ikke i den retningen. Hun hadde imidlertid vært gift tidligere, og det kan være et navn hun hadde fra første ektefelle.Arnt døde i USA. Jeg antar det er derfor det ikke ligger noe kort på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Jeg synes det er helt fantastisk hvor snill du er og hjelper oss i alt vi lurer på.. Tusen hjertelig takk.Ewally dør i Bergen 20 desember. Det står 2 registreringer på henne. Nr. 1: Ewally Lovise Van der Lange, Nr. 2: Ewally Lovise Lagen, begge med adresse Haugeveien 35 A. Jeg tror kanskje hun var gift med Peder van der Lagen..?Står det kanskje noe i dødsmeldingen om hvor hun var født og hvilket årstall hun var født?Tror du Arnt var bosatt i USA?Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ewally var født 6. juli 1892 i Måsøy (Hammerfest). Hun giftet seg hos Byfogden i Bergen 9. januar 1940 med skipsfører Peder Andreas Van der Langen, født 4. juli 1880 i Farsund.Da hun døde står det nevnt en sønn Robert Heggheim, men han var død før moren, og hadde etterlatt seg tre barn.Arnt Johan Berge var sjømann, og det kan derfor være litt uklart hvor han regnet seg bosatt. Men meldingen om dødsfallet kom fra USA til Bergen skifterett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.