Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan M. Larssen

[#70251] Jonas Andreassen Sandmo, f. 16.7.1815 i Overhalla

Recommended Posts

Gjest Jan M. Larssen

Jonas Andreassen Sandmo, f. 16.7.1815 i Overhalla, var gift med Gollaug Fredriksdatter Holsing, f. 2.2.1804 i Overhalla, død 8.6.1896 i Eidsvoll. I flg. Overhalla bygdebok døde Jonas angivelig 62 år gammel 1877 i Ibestad, noe jeg tviler på da han ikke finnes i kirkeboka. Hans siste dokumenterte oppholdssted finner jeg i FT 1875 hvor han opptrer som losjerende tømmermann på Haug i Hadsel. Han ble herunder uriktig registrert som enkemann da Gollaug levde i beste velgående hos sønnen Paul Fredrik Sandmo på Tetlien i Overhalla.Hvor og når døde Jonas.Jonas og Golla hadde følgende seks barn:1. Andreas Jonassen Sandmo, f. 11.11.1838 i Ibestad. Under FT 1865 oppholdt han seg i Overhalla. Under FT 1875 ble han registrert som handelsmann bosatt på Kirkesletten i Trondheim. Her slutter alle spor etter Andreas.2. Rebekka Christine Jonasdatter Sandmo, f. 18.8.1840 i Ibestad. Under FT 1865 arbeidet hun som ugift tjenestepike hos Jonas Nilsen, Kvatningen i Overhalla. Her slutter alle spor etter Rebekka.3. Paul Ferdrik Jonassen Sandmo, f. 25.11.1842 i Ibestad, død 27.8.1910 i Eidsvoll. Hans etterslekt er kjent.4. Edvard Simon Jonassen Sandmo, f. 6.10.1845 i Ibestad. Her ble han konfirmert i 1862. Her slutter alle spor etter Edvard.5. Johan Kristian Jonassen Sandmo. f. 30.10.1848 i Overhalla, død 13.6.1946 i Målselv. Hans etterslekt er kjent.6. Anne Jonasdatter Sandmo, f. 1850 i Overhalla. Under FT 1865 bodde hun sammen med broren Andreas og moren Gollaug på Grytten i Overhalla. Her slutter alle spor etter Anne.Er takknemlig for alle opplysninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan M. Larssen

Med god hjelp av Strinda historielag og DIS-Sør-Trøndelag er jeg langt på vei kommet i mål med nr. 1 (Andreas Jonassen Sandmo). Står fortsatt fast når det gjelder nr. 2, 4 og 6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.