Gå til innhold
Arkivverket

[#70251] Jonas Andreassen Sandmo, f. 16.7.1815 i Overhalla


Gjest Jan M. Larssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan M. Larssen

Jonas Andreassen Sandmo, f. 16.7.1815 i Overhalla, var gift med Gollaug Fredriksdatter Holsing, f. 2.2.1804 i Overhalla, død 8.6.1896 i Eidsvoll. I flg. Overhalla bygdebok døde Jonas angivelig 62 år gammel 1877 i Ibestad, noe jeg tviler på da han ikke finnes i kirkeboka. Hans siste dokumenterte oppholdssted finner jeg i FT 1875 hvor han opptrer som losjerende tømmermann på Haug i Hadsel. Han ble herunder uriktig registrert som enkemann da Gollaug levde i beste velgående hos sønnen Paul Fredrik Sandmo på Tetlien i Overhalla.Hvor og når døde Jonas.Jonas og Golla hadde følgende seks barn:1. Andreas Jonassen Sandmo, f. 11.11.1838 i Ibestad. Under FT 1865 oppholdt han seg i Overhalla. Under FT 1875 ble han registrert som handelsmann bosatt på Kirkesletten i Trondheim. Her slutter alle spor etter Andreas.2. Rebekka Christine Jonasdatter Sandmo, f. 18.8.1840 i Ibestad. Under FT 1865 arbeidet hun som ugift tjenestepike hos Jonas Nilsen, Kvatningen i Overhalla. Her slutter alle spor etter Rebekka.3. Paul Ferdrik Jonassen Sandmo, f. 25.11.1842 i Ibestad, død 27.8.1910 i Eidsvoll. Hans etterslekt er kjent.4. Edvard Simon Jonassen Sandmo, f. 6.10.1845 i Ibestad. Her ble han konfirmert i 1862. Her slutter alle spor etter Edvard.5. Johan Kristian Jonassen Sandmo. f. 30.10.1848 i Overhalla, død 13.6.1946 i Målselv. Hans etterslekt er kjent.6. Anne Jonasdatter Sandmo, f. 1850 i Overhalla. Under FT 1865 bodde hun sammen med broren Andreas og moren Gollaug på Grytten i Overhalla. Her slutter alle spor etter Anne.Er takknemlig for alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan M. Larssen

Med god hjelp av Strinda historielag og DIS-Sør-Trøndelag er jeg langt på vei kommet i mål med nr. 1 (Andreas Jonassen Sandmo). Står fortsatt fast når det gjelder nr. 2, 4 og 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.