Gå til innhold
Arkivverket

[#70252] Hvem var Andreas Eriksen f. 1869 i Bergen med røtter i Åsane


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

I 1875 tellingen for Hamre og gården Birkeland finner vi denne gutten: LenkeHan er nevnt sønnesønn til farmoren Marta Eriksdatter og må derfor være sønn til Erik Severin Danielsen Birkeland f. 1848. Har ikke klart å finne dåpen til Andreas. Den samme Andreas skal også ha blitt gift og bosatt seg i Bergensområdet, men uten at jeg har klart å finne ham. Er det noen som kan hjelpe meg?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Her fant jeg konfirmasjonen hans og dermed fant jeg også navnet på hans mor: LenkeMen da mangler jeg hvem (Edvard) Andreas ble gift med og hvor han bodde.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Hvis du søker etter Eduard Eriksen på DIS gravminner, så finner du at det er et familiegravsted. Der finner du Eduard og konen, samt 3 døtre, kan det se ut til. Den ene datteren var i alle fall gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Eva Hadeler Jacobsen

Eduard Andreas Eriksen ble født 8/11 og døpt 22/11-1869 nr.58, se Fødselsstiftelsen, Overlegen 1863-1883, uægte. Ungkarl, Handelsbetjent Erik Danielsen og 'Hustru' Anne Jacobsen. Eduard var pleiebarn på gården Bogetveit i Hamre Åsane i 1875. Kan ikke se at han har bodd sammen med sine foreldre og 11 søsken noengang. (De 3 første barna etter foreldrenes ekteskap i 1871 døde små. Hans mor Anne Christine Jacobsen er datter av Jacob Olai Jacobsen og Johanne Christine Hadeler, siste forpakterpar i Grynemøllen ved Svartediket. Eva Hadeler-Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.