Gå til innhold
Arkivverket

[#70256] Carl Christian Stiegler.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Carl Christian Stiegler døde 23.12.1939 i Bergen. Jeg finner han som nr. 362 på listen over døde 1912-72. Jeg skulle gjerne vite hvem som nevnes som hans arvetakere? Op forhånd takk. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Vet ikke hvordan han havnet på brukerforumet, det var faktisk på arkivforumet jeg satte han inn. G.Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei GullbjørgDu har kanskje dette fra før: Carl Christian Stiegler, født 9-8-1860 i Bergen, sønn av Kjøpmann Isak Lohmann Stiegler og Johanna Elisabeth Lodtz. Eks.art. 1884, jur.embedseks. våren 1889. Sakfører 1889. Overrettssakfører 1890. Eget kontor fra 1889, kompaniskap med sin sønn o.r.sakfører Reidar Stiegler (f.8-4-1905 i Bergen) fra 1927. Adr. Bergen. Gift 4-5-1895 i Bergen med Johanna Hansine Lodtz. 7 barn. (Norges advokater og sakførere 1934).Carl Christian Stiegler, f. i Bergen 27-1-1896, sønn av overrettssakfører Carl Christian Stiegler og Hanna Lodtz. Eks. Krigsskolens øverste avd. 1917, beordr. premierløitnant i 4.div.inf. 1917, i 1.div.inf. 1917, avskjed 1928. Forr.mann i Argentina 1919-28. (Norges militære embedsmenn 1929).En sønn Arthur[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=el13011860&personpostnr=2494&merk=2494>LenkeIflg. Norges statskalender 1957 var han kontorsjef ved Bergen telefonanleggEn sønn Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei Carsten. Det er ikke til å tro, men nå holdt jeg på å dette av pinnen. Hvem han var sønn av, og gift med visste jeg, men alt det andre var bare blanke ark. Jeg bøyer meg, og sier tusen takk. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Konf. til Johannes Christensen Mørch Lodtz Siegler LenkeHan tok eks.art. 1915, jur.emb.eks. våren 1922, overr.sakfører 1925. Adr. Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Reidar ble rundt 100 år og døde for få år siden.Kjenner en sønn, overtatt advokatpraksisen, og en datter av han, være kollega med henne i en årrekke.Du kan få navnene ved å kontakte meg på affi krøllaøfa online noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei Carsten og Arnfrid. Tusen takk til dere begge. Arnfrid, jeg sender en mail etterhvert. Carsten, jeg kommer tilbake til dine store bøker senere. Ha en fin dag. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Carl Christian Stiegler 1860-1939 hadde eiendom (landsted)i Åsane, Mjølkeråen bruk 5 og 13 som han overtok i 1907 fra Johannes Lodtz. Han og hans familie vil bli omtalt i bygdebok for Åsane som kommer i oktober dette år (Åsane i fortid og nåtid, bind 3)Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.