Gå til innhold
Arkivverket

[#70261] Skifte etter Mads Andersen begravet 25 november 1792 i Hamre


Gjest Henning Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Andersen

Jeg lurer på om det ble avholdt skifteforretning etter Mads Andersen og eventuelt hvem som var arvingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg ser at han er registrert som husmann under Steinestø: 25 Nov 1792, Huusmand Madz Andersen Steenstøe 86 Aar.Jeg finner ikke henvisning til noe skifte i skifteregisteret for Nordhordland.Mads Andersen kom fra Førde i Sunnfjord, giftet seg i Jølster i 1736 med Edel Dorthea Klausdatter Strand, og bodde på Nordås i Fana, seinere på Unneland i Haus og til sist på Steinestø. Tre barn vokste opp: Søgnille Marie, født 1736, nevnt i skiftet etter moren i 1778, Gunnhild, født 1742, gift med Anders Olsen, fra Jølster, bosatt på Eikås i Åsane, og Rasmus, født 1745, død 1779, gift med Kari Larsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Tusen takk igjen hr. Nedrebø. :) Siste avsnitt; hva er kilden(e) for at Rasmus døde 1779?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.