Gå til innhold
Arkivverket

[#70266] Simen Andersen og Cathrne Handatter gift 1822 i Stange.


Gjest Marte Forberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marte Forberg

Skomaker Simen Andersen Godagereie og Cathrne Handatter i Stange giftet seg 31mai 1822. Kirkeboka sier intet om foreldre eller hvor de kom fra.Han var 20,5 år og hun 23. Dermed er hun helst født før 1801, men jeg finner henne ingen steder. Er det noen som kan bidra med navn på foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Cathrine Hansdatter blir konfirmert i 1813, 16 år gammel(høyre side).Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stange, Ministerialbok nr. 7 (1788-1813), Konfirmerte 1811-1813, side 260-261. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte Forberg

Fin hjelp, men det kan vel ikke stemme at Cathrine er fra Stange? Finner henne ikke i Folketellinga i 1801??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Simen og Cathrine fikk datteren Maria 23.11. 1823: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9124&idx_id=9124&uid=ny&idx_side=-75>LenkeHennes faddere er interessante. Bl.a. Dyre Andersen som er her i FT 1801: Lenke Foreldrene til Dyhre er Anders Simensen og Johanne Dyhresdatter. De samme foreldrene får sønnen Simen 2.4. 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte Forberg

Hei. Takk for svar. At noen skulle komme helt fra Kongsvingerkanten til Stange er selvsagt mulig. Det var jo stor trafikk til Kongsviner ifb med krigen, men like vel. For meg henger dette i luften og jeg håper flere engasjerer seg. Det er jo et aktivt slektshistorielag på Hedemarken også. Kanskje noen er kan hjelpe meg? Men all hjelp er selvsagt velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Det er nok små sjanser for at Cathrine-Katarine er døpt i Stange, selv om FT 1865 sier det. Jeg vil tro hun har vokst opp der, og at konfirmasjonen som Kirsti fant er hennes.Du har jo også fått sikre data på Simen Andersens foreldre m.m av Bengt. Mye å takke for her!Lykke til videre!-Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte Forberg

Enig. Her er det mange gode svar som jeg er taknemmelig for. Jeg har lett i Ringsaker, Vang, Løten, Romedal, Eidsvoll, Elverum, Åmot, Storelvdal, Våler, Trysil uten å finne henne. Hun kan jo være uteglemt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Kan legge til at Cathrine Hansdatter fra Kisen i Winger er feil person, hun ble gift der nede.Det er ikke født noen Cathrine med ulik stavemåte rette før 1801 i Stange eller Romedal.Synd at foreldrenes navn ikke står ved konfirmasjonen 25/4-1813 da hun er 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Simen og Cathrine's barn: Maria 1823, Inge® 1825 død 1826, Anders 1827, Inge 1829, Maria 1834, Hans 1838 og Mathea 1841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Anders Simensen (Sørensen) soldat gift 19/10-1798 med Johanne Dyresdatter. Barn: Dyhre 1798, Simen 1891, Sidsel 1804, Hans 1897, Marthe 1810 og Anne 1813. Johane Dyresdatter døpt 1778 Rønneeie, Uekte. Dyre Olsen og Marte Olsdatter. Anders Simens f. ca, 1766.. - Det er 2 mulige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.