Gå til innhold
Arkivverket

[#70268] Karen Alette Terjesdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg skal finne foreldrene til Karen Alette? Hun står som født nr. 102LenkeMvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ingeborgs foreldre, Knut Torbjørnsen og Alette Olsdatter, ble gift 25.9.1836 - Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 7 (1831-1854), side 17. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051006010816.jpg>LenkeDåpen til Ingeborg Andrea – nr. 37 LenkeGiftermålet viser at Terje Olsen var født i Drangedal. Oppgitt alder: 20.5.1828 og sønn av Ole Terjesen. Da er vel dette dåpen til Terje Olsen – se nr. 12 - Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Ministerialbok nr. 5 /1 (1814-1831), Fødte og døpte 1828, side 352. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeForeldrene til Terje Olsen var Ole Terjesen og Anne Cathrine Gundersdatter. De giftet seg 16.5.1822 i Drangedal – se nr. 4 - Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Ministerialbok nr. 5 /1 (1814-1831), Ekteviede 1822, side 198. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeOle Terjesen Støen var 30 år ved giftermålet, Anne Cathrine var 24 år, f.ca. 1798. Kanskje dette er Anne i 1801 LenkeHvis dette er Anne, het foreldrene Gunder Halv(or?)sen og Aase Jensdatter. Anne Cathrine og Ole Terjesen hadde tvillingdøtre til dåpen i 1824: Aase (nr. 23) Lenke og Gunhild Maria (nr. 24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men så ser jeg at datteren til Gunder Halvorsen og Aase Jensdatter ble døpt 'bare' Anne - se til høyre i kirkeboka LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei, Grethe og Inger-MarieMener jeg har vært borti disse før, lurer på om de døpte 2 døtre som het Anne. En født i 1795 og en i 1799.m.v.h. Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen til Ole Terjesen og Anne Cathrine Gundersdatters antakelig eldste datter Siri Maria i 1822 - Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Ministerialbok nr. 5 /1 (1814-1831), Fødte og døpte 1822, side 30. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7854&idx_id=7854&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

En ny Gunhild Maria til dåpen i 1825 - se til høyre i kirkeboka - Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Ministerialbok nr. 5 /1 (1814-1831), Fødte og døpte 1825, side 336. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7854&idx_id=7854&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-68>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen til Ole Terjesen og Anne Cathrine Gundersdatters antakelig eldste datter Siri Maria i 1822 - Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Ministerialbok nr. 5 /1 (1814-1831), Fødte og døpte 1822, side 30. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7854&idx_id=7854&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Jeg ser at Bjørn Edvin Holte omtaler disse i 'Slektregister for Drangedal' bind 2 s. 318 og foreldrene til Ole Terjesen, Terje Anstensen Håstul og Sigrid Gundersdatter Lone på side 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Han har tydligvis ikke greid å finne foreldre til Anne Cathrine Gundersdatter Valnes pr. Søndre Voje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

tusen hjertelig takk for all hjelpen!Tok en tidlig kveld i går så dette så jeg ikke før i dag. Dette er bare helt fantastisk. Dette er familie som jeg aldri hadde klart å finne tidligere. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.