Gå til innhold
Arkivverket

[#70272] kristian kristensen (bryhnisveen ) fra Romedal emigrerte til USA ca 1909


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

kristian kristensen født 1887 kom ifra gården bryhnisveen , romedal på stange han emigrerte til USA ca 1909 hvilken båt og havn reiste han fra , hvor gikk han iland I USA og hva skjedde videre med ham , vet ikke hvor jeg skal lete er det noen som kan skaffe opplysniger om dette , jeg har et gammelt bilde av tre menn hvor den ene heter kristian bryhnisveen som angivelig er tatt i wisconsin all hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvis Berit har funnet rett person, så kan det være denne karen?World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Christ Arthur Christianson County: Bayfield State: Wisconsin Birthplace: Norway Birth Date: 9 Feb 1888 Race: Caucasian (White) Roll: 1685063 DraftBoard: 0Født på Hedmarken, Norway. Har tidligere vært i militære i Norge (100 dager). Yrke er smed (blacksmith). Singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

joda berit knutsen det er helt rett det du har funnet ut , det er den kristian jeg er på jakt etter , men hvordan i all verden skal jeg finne ut mer om han i USA ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

og hvordan skal jeg kunne på tak på kopier av passasjerlister og immigrasjonspapier ( hvor gikk han i land i USA )det hadde jo vært gull verdt til mitt slektsalbum som jeg holder på med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

legger ved et bilde av kristian kristensen er det noen som kjenner igjen bilde han står til venstre

bilete7155.05.2009 19;31;22 - kopi - kopi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette kan jo være en kandidat for fetteren han skulle til:Name: Gustof Olson [Gustaf Olson] Age in 1910: 40 Estimated Birth Year: abt 1870 Birthplace: Norway Relation to Head-of-house: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's name: Bertha Home in 1910: Drummond, Bayfield, Wisconsin Marital Status: Married Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1892 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Gustof Olson 40 Bertha Olson 30 Ralph C Olson 5 Esther Olson 4 Gerad Olson 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

arne solaas , tusen takk skal du ha dette er jo fantastisk da ser det ut som han har mellomlandet i liverpool og byttet båt der , har du mulighet for og sende disse to på mail til meg , svar ja hvis du kan så skal du få min mailadresse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

mailadresse er : bjoernler@live.no hvordan vet du at han skulle til en fetter og hvordan vet du at den du nevnte var hans fetter og var disse også fra romedal ? her dukker det opp mange spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

til arne solås , det virker som du har tilgang på gamle skipslister , kunne du ha sjekket passasjerlisten på skipet aaro ( linje Elster ) som gikk fra kristiania 4 januar 1911 der var nemlig også en kristian arthur kristensen ombord med destination wisconsin kan du prøve og sjekke om aaro gikk til Liverpool for gjorde den det så er det den samme Kristian som står på den skipslisten du sendte meg som bekrefter at han gikk i land i portland på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

S/S Aaro gikk til Hull, derfra tok de tog til Liverpool.Som du ser av 2. side øverst på passasjerlisten så skulle han til sin 'Cousin' - og navnet leser jeg som Gustav Olsen - bosatt i Drummond, Wisconsin.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

til hanne lise osberg eide , du nevnte du fant en Christ. Arthur Christensen f. 9 feb. 1988 stange , i world war 1 reg card 1917 - 1918 kan du legge ut en lenke på det eller evt. legge ut dokumentet du fant og evt. dokumentasjon på kristians 100 dager,s militærtjeneste i norge dette er interesant for det tyder på at hvis han ikke hadde fått amerikansk statsborgerskap i denne tiden så kan han ha blitt innkalt til og tjenestegjøre under 1 verdenskrig håper på positivt svar , jag har fått så utrolig med god hjelp at det er helt utriolig takk til alle som står på for meg det kan jo bli en spennende historie ut av det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Her er registreringskortet Hanne Line gjengav fra. Det er uvisst om han deltok i WW1. (Mottok du e-post fra meg med pass.listen, og gikk det greit å åpne vedlegget og forstørre det?)

bilete7161.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

tusen takk solås det gikk greit og åpne det,men jeg har ikke fått de forstørret mer enn det du sendte meg på web forum jeg får kjøpe meg et skikkelig forstørrelsesglass. med dine gode kilder har du muligheter for og finne ut om kristian ble gift i wisconsin og om han fikk noen barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

har nå fått bekreftet at det er Kristian Arthur Kristensen sitt militære registreingskort , og at han rundt dette tidspunktet har begynt og kalle seg for Christ Arthur Christensen ( Christ er jo mulig forkortelse for Christian )her stopper sporet mitt og nå skulle det vært spennende og vite om han fant seg en dame i Drummond , Bayfield county i Wisconsin hvor han var på dette tidspunkt 6 mai 1917 håper noen kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

har nå fått bekreftet at det er Kristian Arthur Kristensen sitt militære registreingskort , og at han rundt dette tidspunktet har begynt og kalle seg for Christ Arthur Christensen ( Christ er jo mulig forkortelse for Christian )her stopper sporet mitt og nå skulle det vært spennende og vite om han fant seg en dame i Drummond , Bayfield county i Wisconsin hvor han var på dette tidspunkt 6 mai 1917 håper noen kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest bjørn andreas løkken

kristian arthur kristensen ( bryhnisveen ) fra Romedal emigrerte til USA i 1912 saken har nummer 70272 i Web forum.Der står alt matriell om Kristian som er funnet frem. Vi har funnet ut at Kristian døde i Duluth , st. Louis i Minnesota 5 nov. 1968 hans Sosial Security number var 470-09-3592 og jeg har fått rede på at han brukte navnet Christ. Christensen når han døde og har en adoptivsønn som har et navn som ligner på Dean eller Dane. hans kones navn ligner på Helmin... Er det noen som kan hjelpe meg med og finne ut noe om hans adoptivsønn's bosted ogl. og evt. noe dokumentasjon om ekteskap ,evt. skilsmisse, dødsattest, hvor hans grav kan være osv. i forbindelse med Kristian Jeg har desverre ikke de nødvendige tilganger på arkiver og linker osv. selv jeg ville være veldig takknemlig for nok en gang all hjelp jeg kan få med vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.