Gå til innhold
Arkivverket

[#70296] Torger Kristiansen Dahl fra Stokke. Når døde han?


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Torger Kristiansen Dahl, født 1816 på Tjøme, var gift med Andrea Mathes Kristiansadtter fra Melsomvik. Torger og hans familie var bosatt i Strandstedet i Melsomvik under Solberg gård ved Folketellingen i 1865. Torger var da 50 år, gift og hadde to hjemmeværende døtre, Kathrine 20 år og Sophie 15 år. Kona Andrea Mathea døde 19.11.1876 i Melsomvik, men jeg vet ikke når Torger døde. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Andrea Mathea døde 19.11.1876 såvidt jeg vet i Melsomvik. Jeg har ikke sidetallet i kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Mulig jeg er blitt blind på mine gamle dager, men jeg fant henne ikke i Stokke-boka.Tenkte å se om det sto noe om hennes sivilstand, enke eller gift, for å begrense søket etter mannens dødsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei Hilde. Jeg fant henne heller ikke som antydet mht. dødsdato. Tror derfor at jeg kan ha fått feialktige opplysninger fra mine slektninger. Ved å gå gjennom de skannede kirkebøkene fant jeg Andrea Mathea Christensdatter, matroskone død i Melsomvig 21.1 og begravet 2.2.1870, 54 år år gammel. Alderen passer med hennes fødselsår (1816). Her står hun ikke oppført som enke, så mannen var nok i live på dette tidspunkt. Han nå bladd gjennom de skannede kirkebøkene fra 1870 til 1904, men kun sett etter Torger som bosatt i Melsomvik ved dødstidspunkt. Har ikke funnet ham der, så han kan ha flyttet etter 1870.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Du har nok funnet riktig dame, og det(kone) kan tydes dithen at Thorger er død etter 1870. Han står oppført som sjømann i FT 1865,så må kanskje lete bredt etter hans dødsdato.-Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Takk Hilde. Det ser ut til at jeg må lete bredt ja. Han kan jo ha flyttet etter at kona døde, kanskje også giftet seg påny, så det er en del arbeid å gjøre her. Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.