Gå til innhold
Arkivverket

[#70298] Peder Knudsen soldat og gårdbruker


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg prøver å finne fødselsdato og nøste meg bakover på Peder/Per Knutsson f ca 1785 d 1854. Gift 1810 med Rønnaug Gunnardotter f. 1781 d. 1811 De bor på Rostadstugu i 1811 da sønnen Ola blir født.Så gifter han seg på nytt [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9242&idx_id=9242&uid=ny&idx_side=-97>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Det er en Peder døpt 27/11 1785 LenkeKan det være hans mor som er gift med Erik Knudsen og at han står oppført som pleiebarn hos dem på Blager i ft 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Du tenkte på: Erik Knutsson f. 1763 gift 1794 med Guro Olsdotter f. 1761. De fikk barna: 1. Torø f. 1793 2. Knutf. 1795 3. Torø f. 1797 4. Kari f. 1800 5. Ola f. 1802Det er jo mulig Peder er født i 1785?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ja det er de jeg tenker på. Peder Knudsen døper jo en sønn Erik og en datter Guro. Har du sett på fadderne som Peder Knudsen bruker til barna sine, om det er noen forbindelse der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hans Egil Hansen

Jeg prøver fortsatt å lese det som står LenkeMen det er ikke enkelt. Han er døpt 27.11.1785. Han er 'Ægte' Moren er Goro Olsdt. Øyagardens. Hvor er faren sitt navn? Hvis vi ser på linje tre står det muligens Knud Larsen .... Øyagarden. Er det faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

OK, tusen takk.Jeg prøvde å finne Knud Larsen Backen (Bakke?)Jeg har lett i bygdebok for Lom under Bakken, men finner ingen Knud Larsen der så nå står jeg fast igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant denne dåpen,nr.3, 25/1 1761 i Lom, Knud, far Lars Sveene, faddere: Lieut. Skandorph, Erland Øverlie, Lars Blager, jomfrue Skandorph, ..... S.....gaard(Sivergaard?). Fornavnet til siste fadder ser ut til å starte med R ? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Lars Sveene er jo ett ganske spesielt navn da. Kanskje jeg kan finne noe ham. Lars Blager også, det er gården Blakar. Jeg prøvde å finne gården Ekkle som de bor på i 1801-tellingen men finner den ikke. Sikkert en annen skrivemåte/annet navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.