Gå til innhold
Arkivverket

[#70304] Tyding av kirkebok fra Ørlandet


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Skulle så gjerne ha hjelp til post nr. 62;Hans Olsen, uægte f. 22.mars 1819 døpt 12.april i kirkeåret. Foreldre; Ole/Ola Andersen ........... Berit Henriksdatter ............... NB! fra .........dalan? Faddere; ?????????? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2446&idx_id=2446&uid=ny&idx_side=-15>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Berit bor i Skavdal (i Bjugn), men er fra Romsdal. Ellers er det kjente gårdsnavn fra Bjugn på fadrene; Wikan, Bottengård og Brandvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Aud og takk for tipset, MEN, MEN.Antar at bak 1.Hr. Andersen står det dreng 2. bak Berit, Havdahl el. Skaudahl 3. NB! fra ROMSDAHL og Faddere; Ole/ola A.(faderen ?) ........, ......... Bottengaard, Ole......... Vikan, Inger ...... Strandvåg, Aren Bottengaard og siste fadder, Tja!?Dette er så langt jeg kan komme ut av dette.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Aud, nå kom du mens jeg skrev et innlegg.Tyder du dette som at det er begge som er fra ROMSDAL?Da er det kanskje mulig å finne ut Innflyttet dato el.år? Da skal han/hun/ de, ha med seg en sønn som heter Andreas født ca 1815.Dette paret blir gift i Dolm 14.jan. 1821 da er Ole oppgitt som ind. Ole Andersen Ystenest og Berithe Henriksdatter HAVDAHL(skrivefeil?). Er disse plassnavnene kjent fra Ørland eller er det Hitra plasser?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- umiddlebart oppfattet jeg det som at det var Berit som var fra Romsdal, men det kan godt være begge, vil jeg tro ? 'Etternavna' fra vielsen kjenner jeg ikke Ørland eller Bjugn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.