Gå til innhold
Arkivverket

[#70316] Gulbrand Hansen, kommandørsersjant av tredje jegerkompani,


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Gulbrand Hansen gifter seg i Brunlanes 20.07.1804 med Anne Corneliusdatter Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3068&idx_id=3068&uid=ny&idx_side=-201>LenkeI Vinger får de barna Hans i 1804 (døpt 21.okt)Permanent sidelenke: Lenke og Christian Jørgen i 1807 (døpt 25.januar) Permanent sidelenke: LenkeDenne gutten dør sannsynligvis før 1810, da de får en sønn til i larvik, som får det samme navnet (døpt 5.juni) Permanent sidelenke: LenkeI 1813 (1.januar)døper de en datter med navnet Helle Andrea, også i Larvik Permanent sidelenke: LenkeI 1816 døper de en sønn, Reinhard i Berg kirke, Brunlanes (11.aug)Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Det kan jo være en av disse ja. Han er nok uansett ikke fra Brunlanes. Hadde satt min lit til at han var i Fredriksværn i 1801, men der fant jeg ham ikke. Ingen hjelp å finne i mødrenes navn heller, da ingen av barna har disse navnene. Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Står det hvor gammel han var da han døde i 1832?Hva med faddere til barna? Er det noen Hansen blant dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jeg har dessverre skrevet feil dødsår. Han dør 11.februar 1842, 67 år gammel. Permanent sidelenke: Lenke Da han flyttet til Brunlanes ble han etter noen år skolemester (iflg bygdebok for Brunlanes) Hvis det stemmer at han er født i 1775 (ca), er vel kandidaten i Kristiania litt ung. Men vi vet jo også at både folketellinger og kirkebøker kan være noe upresise. Når det gjelder faddere er det ingen Hansen blant dem. De døpte i Vinger har nok flere militære som faddere, og de som ble døpt i Larvik og Brunlanes, har hovedsaklig morens slektninger som faddere. Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

'Den gifte' døper artig nok et barn i Vardal samme dagen som 'min' Gulbrand døper sin sønn Hans i Vinger, og disse to barna har forskjellige mødre, så han kan vi nok utelukke. :-) Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.