Gå til innhold
Arkivverket

[#70317] Theoline Julie Margrethe Melbye /trolig Oslo./Kragerø


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Theoline Julie Margrethe er fødd 19.nov. 1880 og døpt 6.mars 1881 i Kragerø kirke,av foreldre Kristian Andersen Melbyet og Theoline(Toline) Olsdatter. Theoline fikk 27.mars 1914 et barn Arne Randulf, døpt 1.juni 1914 i Asker kirke.Jeg har prøvd å finne ut mere om henne, og spesiellt når tid hun døde. Men finner henne ingen steder. Ting tyder på at hun drog tilbake til Kragerø i 1914, for sønnen ble adoptert bort. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Dette er for øvrig den samme kvinne jeg tok opp slekt til under tema 68147. Til orientering.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei. Jeg har funnet ut at Julie som hun kaller seg,er fortsatt bosatt sammen med sine foreldre i Hovedbyen 267 i manntallslister for 1910. Hun er frøken og foreldrene er suspendert fattig hjelp. Hun er bokført som født i 1883.I manntallsliter for 1925 er hun fortsatt bosatt i samme huset sammen med moren som da er enke.Da er hun født i 1884.I manntallsl.1947 bor hun ennå i huset og da er hun pedel av yrke.Da er hun født i 1880.Hovedbyen 267 er om ikke jeg tar helt feil, huset som i dag er Kragerø Politistasjon.Jeg kommer tilbake om jeg finner mere info. Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei. Legger inn en link til eiendommen: Kragerø Politikammer. LenkeDet står to bruksnr. på samme eiendom, så jeg er ikke helt sikker på om det er det rette huset. Men det er mye mulig. Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Igjen mange takk for god hjelp, prøvde å få kopiert det, siden dette skal over havet til Amerika, men det lot seg ikke gjøre.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Gro Jarto

Hei Torleif Odland. Dette er grandtanta mi som het tante Julie for oss. Årsaken til at hun ble gravid med en gullsmed fra Horten var antagelig at hennes søster, min bestemor, Agnes født Melleby i Kragerø, bosatte seg der med sin tilkommende. Agnes og Anton var begge turnere og slik møtte de hverandre. Agnes og de vakre søstrene hennes vet jeg gikk også på skytterlaget. Så der traff hun en skarpskytter. Barnet ble adoptert bort og tante Julie stellte hjemme i Kragerø for sine gamle foreldre. Hun aviste all kontakt med ham. Da tante Julie døde etterlyste min bestemor barnet hans via Frelsesarmeen, hun fant ham og arrangerte slekts-reunion og gav ham ting etter moren. Han så ut som oss. Senere har det vært kontakt mellom familiene våre. Jeg har nå, mens jeg driver på med slektsforskning, et bilde av en slik begivenhet. Hilsen Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.