Gå til innhold
Arkivverket

[#70320] Hvor har de gjort av seg? Fra Elverum til Christiania 1860-tallet


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Christian Halvorsen og Marthe Olsdatter flytter fra Elverum til Christiania i begynnelsen av 1860-tallet og bosetter seg i Smalgangen 13 på Grønland: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0301&kenr=1613&bnr=1538&lnr=000>LenkeI tillegg har de sønnen Bernhard, f. 17.11. 1843, Bakken, Elverum. Han blir viet til Albertine Julie Eriksen, f. ca. 1846, Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Bengt.Jeg vet ikke om du er ute etter opplysninger bare fra FT 1865, men jeg tror dette er 'din' Bernhard Bakke i Oslo, 1875 LenkeMvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei... Lysning for Bernhard her.. Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Lysningsprotokoll nr. 2 (1860-1870), Lysninger 1869, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenkehilsen Egil.. (men den har du!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Her er dåpen til Albertine Julie.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo hospital, Ministerialbok nr. 3 (1829-1849), Fødte og døpte 1846, side 115. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Da er endelig Albertine Julies dåp funnet. Oslo hospital er omtrent det eneste stedet i Oslo jeg ikke hadde bladd igjenom. Tusen takk for innleggene.Og da gjenstår bare spørsmålene 1 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det spørs om det er Ole som gifter seg her (nr 4).Kildeinformasjon: Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 3 (1865-1873), Ekteviede 1866, side 157. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Oles vielse i Gamle Aker har jeg rett og slett oversett. Og da ble det en smal sak å finne hans etterkommere. Hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.