Gå til innhold
Arkivverket

[#70324] Peder Eilertsen, umulig å finne i 1801


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Peder Eilertsen var sønn av Eilert Knudsen og Anne Povelsdatter, døpt i Lier i 1766. Han giftet seg med Mari Svendsdatter 2. juli 1788, og de bodde på Haugerudeiet da disse barna ble døpt: Ane Kirstine, 1789, Eli, 1792 (døde muligens som liten), Kirsti, 1794, Marte Carine, født og død i 1798, og Marte Carine, 1799. Da Elie døpes i Frogner kirke 1. september 1796 står det Bragernes på bostedet, men de er tilbake i Lier året etter.Jeg finner ingen av dem i 1801-tellingen, og lurer nå på hvor de ble av.... Har lett som en gal og håper nå at noen kan finne dem,mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

De kan være uteglemt fra tellingen. Jeg stammer selv fra en familie som i sin helhet er uteglemt fra tellingen i Bragernes i 1801, i tillegg til et par andre familier som er uteglemt fra Ås i Akershus og Fron i Oppland. Jeg vet også om andre som mangler i Bragernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, har tenkt i de baner selv, men de blir totalt borte. Finner ingen i familien etter dåpen i 1799, så det er litt av et mysterium.....Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig
Lenke Jeg lurer på, jeg, om Peder Eilertsen har blitt til Peter Ellingsen, jfr. konfirmasjon nr. 10, Marte Karine, født i Lier, 14 år (1814 i Bragernes). Skal bli interessant å leite mer...Astrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Jepp, her er vel 'beviset' på flyttingen til Bragernes: konfirmasjonen til Ane Kirstine i 1803, nr. 9, så familien har nok falt ut av 1801-tellingen, som antydet i innlegg 2: LenkeAstrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk! Det er helt sikkert 'min mann', 52 år og skredder, bosatt i Rebbansbakken. Jeg har funnet en av døtrene, Anne Kirstine, som var gift med tømmermann Hans Jensen (Svensrud), og de bodde også der (fikk bl.a. sønnen Ellerth i 1815). MEN hva er det som står under navnet hans i forbindelse med dødsfallet - DET klarer jeg ikke å tyde,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.