Gå til innhold
Arkivverket

[#70326] Informasjon om Elisabeth Mokkelbost f ca1811 og hennes mann Nils I. Alm ønskes


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor Elisabeth Mokkelbost kommer fra, jeg mener det står fødested Christiansund ved vielsen til Nils I Alm.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9733&idx_id=9733&uid=ny&idx_side=-137>Lenke nr 33.De bodde på Meiland i Kvænangen, Skjervøy i 1849.Deres datter Emilie Alida f 26.02.1840 i Rotsund (Skjervøy) er min manns oldemor. Emilie gift 1870 bosatt Jupanvig, Kvænangen og døde der 1905. Kun Emelie ble gift.Jeg har funnet 5 søsken, (Josephine Laurence døde 8 dager gml på Meiland).Guda Marie, f. 1841 Skjervøy, FT 1875 bosatt i Tromsø (merknad 's' under sykdom, hva betyr det?)Konfirmert i Tromsø Permanent sidelenke: Lenke nr 4Johanne Petrine f 1843 Meiland(?)Skjervøy, FT 1865, bosatt i Tromsø. Konfirmert i Tromsø Permanent sidelenke: Lenke nr 5 Laurense Magdalena f 1847 Meiland, FT 1865-Tromsø, FT 1875-Kautokeino, FT 1900-Bergen. Konfirmert i Troms Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Gunnar Gunarsøn Mochelbostad og Marith Larsdtr Sæbø blir gift 4/1-1804: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kvernes, Ministerialbok nr. 572A04 (1784-1819), Ekteviede 1803-1807, side 229. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2283&idx_id=2283&uid=ny&idx_side=-217>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er Møchelbostad på Tingvold, M&R; og Mochelbostad i Nessæt, M&R i ft 1801.Men det kan jo og være andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Ja, som 'Afskediget Lensmand', han var lensmann i Skjervøy.Tusen takk, tror jeg innimellom ser meg blind.Tror kanskje da at Elisabeth også er død i Tromsø før 1865.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Dåpen til datteren Olga Jonette i Hammerfest i 1875. Her er mors navn oppgitt til Johanne Petrea Alm, se nr. 56: Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Bysoknet i Hammerfest, Klokkerbok nr. 4 (1869-1877), Fødte og døpte 1875, side 52. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9764&idx_id=9764&uid=ny&idx_side=-53>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er lysningen for Ole Mikal og Johanne Petrea, nederst på ventre side. Hennes far er Lensmand Alm: Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Hammerfest, Lysningsprotokoll nr. 70 (1869-1872), Lysninger 1872, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4315&idx_id=4315&uid=ny&idx_side=-16>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Da var plutselig en til av lensmansdøtrene som hadde etterkommere, nemlig Johanne. Spennende saker, dette med slekt!Da mangler du opplysninger om Guda Marie og Anna Elina, hvor det ble av de.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Ja, det er spennende og tidkrevende, og nå har jeg søkt i Tromsø etter Gudas dødsfall til 1888. I FT-1875 står det under sjukdom, en 's'. Hva betyr egentlig det? (Sinnsyk?) Det er også litt 'mystisk' at hun 'plutselig' dukket opp i 1875, hvor var hun i 1865? Og så er det Anna. Kanskje hun og døde i Bergen?Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Av og til ligger løsningen snublende nær: Gyda Marie Alm døde i Jopanvik juleaften 1889, hos sin søster Emelie? LenkeMvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Igjen - tusen takk! Da er den 'grenen' snart i boks:-) Da er det bare å lete etter Anne.Johannes mann er født i Brønø. Hvor er det? Brønnøysund?Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.