Gå til innhold
Arkivverket

[#70326] Informasjon om Elisabeth Mokkelbost f ca1811 og hennes mann Nils I. Alm ønskes


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

  • 1 år senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Hei, Tar opp denne tråden igjen. Jeg er på jakt etter barnefaren til Anna Alms sønn f 1879; 'Iver Jankert Jensen af Stavanger': Anna Alm døde nok i Bergen, usikkert når, men hun levde i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01301&gardpostnr=12579&personpostnr=58370#nedre>Lenke . Hun fikk en uekte sønn i 1879 med en ungkar Iver Jankert Jensen fra Stavangerkanten iflg KB; Oluf Hedly Vicard Alm Jensen, her konfirmasjonen i Kvænangen i 1895 Lenke Dåpen til 'Hedly' har ikke vært mulig å finne. Når 'Hedly' gifter seg i Bergen i 1907 står det at Iver Jankert Jensen er handelsmann Lenke Jeg har pløyet KB for Troms etter dåpen til 'Hedly' 24.10.1879 og for Rogaland etter Iver Jankert Jensen. Jeg har i og for seg ikke fått noen treff som synes å føre meg videre. 'Hedly' døde i Bergen i 1942 Lenke Se også denne debatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei! Jeg finner heller ikke dåpen hans, jeg 'scannet' gjennom kirkebøkene for Skjervøy, Nordreisa og Kvænangen. Jopanvik hvor han bodde som konfirmant er i Kvænangen, som dengang da var i Skjervøy kommune.Annas 'skjebne' manglet jeg, også hennes død. Hennes søster Laurense døde i 1905 i Bergen Ministerialbok Bergen Stiftelsespresten Kommunepresten 1887-1908, s 176, nr 33.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Anna Alm er oldemor til en venninne av meg. Hedly er hennes farfar. Nei, denne Jankert er nok vanskelig å finne. Navnet er ellers ikke brukt i Norge.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Det er vanskelig å finne noe om Iver Jankert Jensen, også hvor/når Oluf Hedly Vicard Alm Jensen er døpt/født, jeg har søkt i mange tenkelige kirkebøker i Troms etter dåpen til Oluf Hedly, men finner den ikke. Jeg har søkt i noen kirkebøker for Bergen etter når Anna Alm døde, men har ikke klart å finne det heller..Kanskje er det lurt å lage et eget innlegg med disse navn som emne..?Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.