Gå til innhold
Arkivverket

[#70331] Johan Edvin Berg


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Jeg prøver å finne opplysninger om Johan Edvin Berg f. 1871 i Sverige. I fødselsregisteret for min grandtante Anne Evilin Jørgine f.26.08.1920 i Odda så er der notert at han jobbet eller satt inne i Vossevangen hjelpefengsel. Er der noen register man kan søke dette opp? Det er vel mest sannsynlig at han var innsatt enn ansatt.På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke noen innførsel i Polititidende 1916-1924 for dette navnet.Voss hjelpefengsel hadde ikke 'tungt' klientell, snarere varetektsfanger og lokale personer som satt noen dager på vann og brød for å ha unnlatt å betale bøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Ok, tusen takk for svar uansett :-)Jeg har en mistanke om at hans virkelige navn er Johan Edvin Andreas/andreassen eller Andersen og fødselsdato er 21.09.1871. Hvis dette er riktig person så skal han være fra Nössemark i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.