Gå til innhold
Arkivverket

[#70333] Ole Jørgen Johansson f. Grundsetmoen, Elverum 1882 d. Stokke, Vestfold 1963


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ole Jørgen blir f. 1882, døpt 1883 nr. 9 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6047&idx_id=6047&uid=ny&idx_side=-46>LenkeFar Johan Jensson Bakken i Vang f. 1839, mor Anne Marie Engebretsdtr. Grundsetmoen f. 1855. (Min oldemor, har god kontroll på henne). Hennes 4. leiermål med 3 mann. Hans 1. leiermål.FT 1900 han bosatt Grundsetmoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei.... hem, finner også henne her ;Ragnhild Johansen f.2708.1889 d.0710.82 . på nesten samme sted.( har ikke B.B. her ) hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk.Hun er jo mulig hans kone.Hadde vært fint viss noen kunne slå opp i bygdebok for Stokke, og se om det står noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ja, da bør jo det stemme :)Hadde vært kjekt å sporet ekteskapet og etterkommere. Er det noen som har noen opplysninger, så er min mail kjellikk@hotmail.com.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Kjell-Arne,mulig det er noe og finne her, for eks. på disse sidene, på/under g.nr. 13/Kildeinformasjon: Gammel arkivreferanse: , Sted: Jarlsberg sorenskriveri, Stokke tinglag, Oppbevaringssted: SAKO Merknader: Gnr. 1 - 25. Autorisert 1902. Nytt register Permanent bildelenke: Lenkehilsen Egil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk, ser spennende ut. Kan du legge inn Permanent sidelenke også? Den går det å bla videre fra.Forresten, takk for mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Kjell-Arne,har du funnet noe, enda( skal se om jeg får sett i gamle telefonkataloger! )hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei.... så fant vi han ( dem) her i Eiker i 1911, far og mor til nr. 63 herKildeinformasjon: Buskerud fylke, Haug i Eiker, Klokkerbok nr. I 8 (1903-1914), Fødte og døpte 1911, side 113. Permanent sidelenke: Lenkehilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dåpen i 1911 viser at Ragnhild var født Ausland, og som fadder vi finner vi bl.a. Ingeborg Ausland i Gjerstad.Da er Ragnhild identifisert i FT1900: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Skjønt - nå ble jeg jammen usikker. For vel finner jeg ei Ragnhild med far fra Ausland, født 27/8-1889 i Gjerstad (jf. fødselsdato fra gravsteinen), men foreldrene er ikke de samme som i FT1900: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Kjempeflott.Jeg finner 2 stk. Ragnhild Ausland d. 1889. Men den du har i (14) må være riktig utifra dato. HUn Ragnhild du har i Ft 1900 i innlegg (13) er her, nr. 12 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Da ble det bom med identifiseringa i innlegg 14, men med matchende fødselsdato har du vel uansett nå dåpen til rett Ragnhild. Flott at du fant ut av det.Den rette Ragnhild er her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei..er dette Ragnhild (!) ?Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Gjerstad i Gjerstad, Ministerialbok nr. A 9 (1885-1890), Fødte og døpte 1889, side 31. Permanent sidelenke: Lenke hilsen Egil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

(22)Hun Ragnhild til Usa i 1909 er ikke 'min'. Min er en Olsdatter, iføge innlegg nr. 2 og 20.Ragnhild f. 27.8.1889 og d. 7.10.1982 og Ole Jørgen Johansen f. 7.11.1882 og d. 4.10.1963, ligger i samme grav i Stokke, Vestfold.I 1911 får dette paret en sønn innlegg 12. Olav Ingvald i Eiker, Buskerud.Så er det store spørsmålet, hvor vies de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei... men fyller på med konfirmasjon 'hennes' ( eller - begge to) på denne siden (?)Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Gjerstad i Gjerstad, Klokkerbok nr. B 7 (1891-1908), Konfirmerte 1904-1908, side 144. Permanent sidelenke: Lenkehar du sett etter noen av faddere i fra 1911 (?). hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Flott, der var konfirmasjonen i 1904.Jeg har ikke lagt noe arbeid i fadderene i 1911. Bare konstantert at det ikke er noen fra min side. Han er jo halvbror av min farfar.Søkte litt etter den ene fadderen Frantz Oskar Johansen, kanskje en mulig bror av Ole Jørgen Johansen.De fleste jeg finner med det navnet i FT 1900 er f. i Sverige. Men så vet jeg heller ikke noe om faren til Ole Jørgen, Johan Jensen Bakken i Vang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.